torsdag, mars 20

Glad Påsk

Vill önska alla en riktigt glad och härlig påsk. Må massor av påskägg och kärringar hitta till er. Själv åker jag och Lars hem till mamma, pappa och kära vänner över helgen. Ska passa på att träffa så många jag bara kan men samtidigt njuta av ledigheten. Ska verkligen bli så kul. Börjar långfredagen med ett besök hos farmor och farfar, sen fortsätter det bara...
Jag har dock inte haft tid att påskpynta vår lägenhet som jag hade önskat. Älskar att hålla på traditioner med pynt och annat men i år har jag fått inse mina begränsningar. Man kan inte hinna med allt. Hade annars önskat att hela lägenheten var fylld av färgglada fjärdar i påskris, fyllda godisägg, gula dukar och söta kycklingar. Det enda jag åstadkommit är två gula ljus och lite tulpaner! Nåja, är ju ändå inte hemma över helgen. Men alla traditioner har jag inte släppt. Har i alla fall hunnit med att köpa påskägg till mina närmaste. Detta är något jag inte kan sluta med. Se vilket härligt uppdukat påskbord.


Kan inte låta bli att beklaga mig lite. Har nämligen inte gjort annat än ätit godis den senaste tiden. Med tanke på hur bordet ser ut lär det väl inte direkt vara slut med det nu. Snarare början på ännu mer! Med tanke på min dåliga karaktär bådar detta inte gått. Jaja... får försöka ta itu med det när hela den härliga påskhelgen är över.

GLAD PÅSK

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lars og Madelene Lige en forsinket påskehilsen til jer begge to,håber i har nydt fridagene ,det har vi .Pas nu på med alt det slik det sætter sig på sidebenene,ha-ha.Mange hilsner fra Poul Ernst og faster Jytte

Unknown sa...

Hej Maddelene og Lars
Så får I en lille påskehilsen fra os. Vi har haft en stille påske, vi har mest været hjemme. Jytte og pous Ernst var her torsdag, og blev her og sov, vi fik lidt og drikke! Hyggeligt.Nu får jeg gæster, vi snakkes ved senere.
kærlig hilsen
Kirsten og Per