tisdag, mars 18

Dålig uppdatering

Ja, jag vet. Nu var det länge sen jag uppdaterade vad som händer i mitt liv. Kanske just för att det händer så mycket att jag inte har tid att skriva om det. Hoppas jag inte tappat alla mina trogna läsare pga detta. Nu är jag i alla fall här igen. Får se om ni orkar läsa.

Förra veckan var som sagt fullspäckad. Bland annat sov jag kvar i Nyköping hos en jobbarkompis mellan torsdag o fredag. Tanken var att vi skulle ätit på nån restaurang, druckit ett glas vin o sen gått på en föreläsning om Stroke mitt i livet. Det blir dock inte alltid som man tänkt sig... Kom sent från jobbet och tog god tid på oss att byta kläder. Insåg att vi inte skulle hinna gå på restaurang eller ens ta ett glas vin nånstans. Tiden blev så knapp att vi istället fick kasta i oss en kycklingtallrik med pommes och halvspringa hela vägen till föreläsningssalen. Väl framme och ska betala visar det sig att den är inställd och istället ersatt av nåt om cellens uppbyggnad eller nåt. Slutar med att vi hamnar på Nyköpings inneställe Birgers, där vi sitter i baren med var sin öl/cider och pratar strunt med ägaren fram till 21.30. Nåja, vi fick en riktigt trevlig kväll tillsammans iaf!

I fredags var det sen dags för 30-årsfirande för en vän till oss här i Linköping. Efter beslutsångest och lite pinsamheter på Platå åt vi gott på Texas Longhorn. Fortsatte kvällen hemma hos Hanna o Mats där Hanna dagen till ära hade bakat tårta. Även detta blev en trevlig kväll i goda vänners lag.

Sedan har vi då kommit till lördagen och min stora förvandlingsdag. No big deel egentligen men med tanke på hur sällan jag klipper mig så var denna dag lite över det vanliga. Efter 2 härliga timmar i frisörens händer hade jag genomgått min förvandling... från blont och långt till brunt och kort. Riktigt snyggt om jag får säga det själv!



















Hela helgen har Lars varit i Stockholm och spelade basket. (Gick inte riktigt som de planerat men en delad första plats är ju inte helt fel. Slutspelsplatsen är säkrad och det är ändå det viktigaste.) Pappa var därför den första som fick se mitt nya jag då han på lördagseftermiddagen kom för att se Melodifestivalen tillsammans med sin dotter. Nog fick jag godkänt alltid. Då Lars inte gillar fisk och Gunilla inte tål det bjöd jag pappsen på rödspätta. Ingen lördagsmysmat direkt med å så gott med potatis och remlouladsås till. Sen var det ju givetvis den stora finalen som gällde. Äntligen rätt låt som vann. Heja Perrelli! Sanna Nielsen måste dock nämnas som min absoluta favorit. Vilken fantastisk sång. Dock inte som representant i ESC, så en andra plats var perfekt.
Pappa sov kvar till söndag så en strosdag i Ikanohuset blev det innan han lämnade mig. Ses igen i påsk.
Helgen avslutades i Linghem där Lars fotbollslag spelade träningsmatch. Trots stelfrusna fingrar och tår var det en härlig eftermiddag. Solen sken från en klarblå himmel och satte fart på vårkänslorna. (De försvann dock lika fort när man nu plaskar runt i meningslöst marsslask.)
Ny vecka. På jobbet har det varit en lugn sådan hittills. Dock har det varit två långa dagar med hemkomst 19.10. Tur man har härliga vänner som bjuder på våfflor då! Njöt nämligen av dessa härligheter en vecka för tidigt hos Malin igår. Vi slappade i soffan och hade det skönt. Våra älsklingar kom sedan glada hem efter att ha sett LHC vinna en av alla dessa slutspelsmatcher. Blev en sen kväll där, men har man trevlig så har man.

Lika sent är det nu. Redan 24.00. Inte bra med tanke på uppstigningen kl 5.10 imorgon! Usch och fy. Varför sitter jag egentligen här..? Tur att tågen är sovvänliga. God natt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Madde

Hvor ser du bare godt ud med din nye frisure.... Det er bare så pænt til dig og det har da vist taget lang tid at tage mod til det ;0)
Håber at du/i får en rigtig god påske....
Knus og kram
Lasse og Lene

Anonym sa...

hej madde
tillykke med din nye frisure, det ser godt ud, hvad siger lars til det?
vi glæder os til at være sammen med jer i gøteborg til april. hav en rigtig god påske, hils dem vi kender.
Knus fra Leif og Lotte

Å sa...

Jättefint! Du passar jättebra i dn frisyren.

Anonym sa...

Hey! Jättesnygg frilla! Roligt, ja klippte mig i måndags, ser nästan likadan ut. :P Fast lite lugg å mycke mörkare hår. :) Roligt att allt verkar va bra! Kram Kram /Challe

Elin sa...

Hej min älskade vän!! SÅ jätte jätte fin du blev i håret...mycket vackert! Ska bli kul och ses i helgen..vi får prata massa mer då. Ha det gott så länge, kramar/elin

Anonym sa...

Jättefint hår :)

Unknown sa...

snygg frilla! :) Hoppas du mår bra!