söndag, mars 9

Choklad

I går var jag, Lars, Hanna, Mats, Anneli och Dennis på Chokladfestvialen i Konsert & Kongress. Massa utställare från alla håll och kanter var där och visade upp sina fina och dyrbara läckerheter. Det var allt från glasliknande praliner och magiska tårtor till ostar, knäckebröd och whiskey. Med tanke på priserna fick vi nöja oss med att leta upp alla skålar med provsmak. Måste ändå säga att en vanlig hederlig marabou är så mycket godare än dessa kakaoproppade chokladkakor. Alldeles för stark kakaosmak för mig. Vår favorit blev istället detta chokladvattenfall. Man drog ett kex igenom den ljumna chokladen som sedan smälte fantastiskt gott i munnen! Mmmmm.... Annars var min största upplevelse på denna festival dessa fantastiska tårtor! De gjorde stort intryck på mig. Se bara vilka underbara skapelser! Jag måste passa på att göra reklam för tillverkaren, Tårtverkstan. Ett måste att kika in på deras hemsida. Jag är med största sannorlikhet deras kund i framtiden!














Efter några timmar i choklandens värld gick vi alla hem till oss. Vi lagade egen pizza, såg när Holm tog VM-guld inomhus och deltog entusiastiskt i Melodifestivalens andra chans. Efter att vi insett att fel bidrag gått vidare spelade vi några omgångar Buzz. Lars är fortfarande obesegrad trots att Dennis hade segern inom räckhåll. Själv var jag kass och borde inte deltagit! Vi hade verkligen en kanonkväll så jag hoppas inte det dröjer allt för länge till nästa gång.

















Denna söndag har varit som en söndag ska vara. Lars jobbade på förmiddagen så när han kom hem 14.30 satt jag fortfarande i nattkläderna! Så skönt. Hade ätit en sen frukost länge framför TVn, städat upp lite efter gårdagen och surfat runt lite på nätet efter en ny frisyr. Nu har det gått några timmar till och jag har varit ute och handlat. Ska laga mat nu. Klockan är redan 18 så jag måste sätta fart.

1 kommentar:

Anonym sa...

det ser rigtig godt ud med alt det chokolade, det er lige til at få ondt i maven af. Det er nogle rigtig flotte kager hun laver.Hav det nu rigtig godt begge to og pas godt på hinanden. Vi glæder os til at være sammen med jer igen.
knus lotte