onsdag, februari 20

Sjuk

Så har jag gått och blivit sjuk. Jag har kännt det i kroppen länge men det har aldrig blivit något av det. Men nu har det alltså blivit det. Var dålig redan i måndags och igår är inte att tala om. Nysningarna duggade tätt och ögonen sved. Borde inte åkt hela vägen till Nyköping för att arbeta de dagarna, men sådan är jag. Efter att i natt ha vaknat varje halvtimma för att snyta mig, flyttade jag mig vid 02-tiden till soffan. Tänkte att det kanske gick lättare att sova sittandes. Har alltså spenderat denna natt rakt upp och ner i soffan med täcket långt upp till öronen. Vaknade iaf inte lika många gånger efter det. Tog mitt förnuft till fånga och sjukanmälde mig från jobbet idag. Blev kvar i soffan fram till 12 då jag insåg att en dusch kanske skulle kunna pigga upp. Det gjorde det så Lars och jag gav oss sedan iväg till Priso för att fylla kylskåpet. Det var dagens ansträngning för sen har datorn varit i fokus.
Blev alltså inget Flowin för mig idag men jag har tankar på att köra Cirkel imorgon. Behöver ju inte själv delta på passet, bara byta musik och ha koll på tiden. Sporthallen har discotema denna vecka så jag har förberett med gamla godingar hela eftermiddagen. Inte lätt att få ihop det men nu är jag äntligen klar. Tack för hjälpen älskling!
Inte nog med att jag är sjuk, jag har även smittat min andra hälft. Lars ringde nyss från jobbet och meddelade en tidigare hemkomst. Även där var det nysattacker och en näsa som rann.
Jag måste nu göra allt för att bli kry till helgen för då är det mys hos min kära vän Petra i Jönköping som gäller. Skänk oss en påkryande tanke!

2 kommentarer:

Elin sa...

illa illa..stackare! Mycket vitaminer och mycket vätska! Ja, vi måste verkligen ses snart...krya på er nu och ta hand om varandra. miss u. puss och kram/Elin

Anonym sa...

hej med jer to.
Nu må i blive friske, en skam der er så langt, ellers skulle vi komme og passe jer.
Knus fra lotte og leif.

Pas godt på hinanden!