måndag, februari 18

Russin

Det blev som förväntat en lång lördagkväll med Buzz, vin och sötsaker. Lars och pappa kom hem till mig på bra humör med tanke på LHCs stora vinst. Vi hade riktigt mys i soffan men pappa och jag fick se oss besegrade då Lars fortfarande är obesegrad i Buzz. Helt otroligt! Stackars pappa bara och hans hosta.
Kan inte låta bli att kommentera Melodifestivalen. Vem har valt ut bidragen egentligen? Hur kan man bara låta en låt som Kebabpizza få representera Sverige? Nog för att vi ska vara mångkulturella, men hallå!











Vårtecken på vägen till Länsmuséet.

Söndagen inleddes med en seg morgon då frukosten inte var uppäten förän 11.30. Under dagen var vi sedan riktigt kulturella. Jag tog nämligen med mig pojkarna till en russinutställning på Länsmuséet. Kan låta sjukt men den va verkligen sevärd och riktigt rolig. En konstnär vid namn Johan Hagelbäck har sett likheterna mellan oss människor och russin och gjort en illustration av detta i form av olika konstverk och montrar. Det var russin som diggade till musiken på Russkilde-festivalen, rörde sig till dansen på konsert, hejade på fotbollsarenan Russunda och hade intimare sällskap på beachen! Dessutom tog han upp detta med solens påverkan på huden vid solning, från slät vindruva till just ett svart russin. Han hade fångat många komiska situationer och platser vilket fick en att inse att vi faktiskt är riktigt lika dessa små svarta godsaker! Utställningen gav oss många skratt. Se bara detta lilla axplock...





































På vägen hem tog vi svängen förbi stadens godaste café och köpte med oss de största muffinsen jag någonsin sett. Dessa sötsaker mumsade vi sedan på innan pappa satte kosan mot Hultsfred igen. Med proppfull mage åkte jag och hade ett fullbokat pass i sporthallen medan Lars körde hårt med tjejerna i Brokinds IF. Söndagkvällen i soffan framför en film var sedan ett faktum.

Inga kommentarer: