tisdag, februari 5

Semla!

Klockan 15.30 var vi alla samlade i fikarummet på jobbet för att smaska på de beställda semlorna. Med tända ljus på borden blev det en riktigt mysig avslutning på arbetsdagen. Den efterlängtade semlan smakade mumma och alla var nöjda och glada för initiativet från den nya vikarien. Tror jag gjort mig poppis! Det är iaf klart nu att jag får vara kvar mars ut och sen ska jag på intervju för det fortsatta vikariatet som är hela året ut. Fånigt att gå på en intervju för en tjänst jag nästan redan har men rätt ska vara rätt för att följa rekryteringsprocessen. Många har berömt mig på flera olika håll så jag hoppas chefen tar till sig utav det. Känns kul att få så mycket uppskattning. Det gör det värt att sitta och pendla så långt. Men jag ropar inte Jippi ännu. Har blivit besviken så många gånger förr.
För att ta mig till Nyköping har jag nu åkt med SJ-tåget hela vägen och därmed sovit på resan. Detta pendelkort var superdyrt! Har länge tänkt över alternativ resa och kommit fram till att jag sparar 830 kr på att ta pendeltåget mellan Linköping och Norrköping och därefter åka SJ-tåget resten. Det innebär att jag måste byta tåg halvvägs och därmed missa tid för att sova men å andra sidan sparar jag massa hundralappar. Kan inte fatta att jag sparar 830 kr/mån eller 10 000 kr/året för att jag byter tåg. Att sova är inte värt så mycket pengar!

Klockan börjar som vanligt bli mycket så det är nog dags att planera sänggåendet. Natti

Inga kommentarer: