måndag, februari 4

O¨learys och fotboll

Känns som jag sammanfattar varje helg som fantastisk. Denna är inget undantag så jag måste få göra det igen.

I lördags var jag, Lars, Malin, hennes kille Benny och tre fotbollkompisar till Benny på O´learys för att kolla fotboll, äta gott och umgås. Jag har aldrig skrattat så mycke i hela mitt så det blev verkligen lyckat. Att skämt om dans och tv-spel kan vara så kul! Nästan så magen krampade när vi gick därifrån. Blev inte så sent så alla gick hem till sitt för att se film. Både Lars och jag va trötta så efter att ha börjat se inledningen på två filmer utan att hålla oss vakna insåg vi att sängen nog va skönare. Men det va verkligen en riktig toppenkväll. Tack mina nyfunna vänner!

Det blev tidig uppstigning på söndagen för Benny och hans fotbollslag spelade en inomhuscup i fotboll och vi lovade att komma och titta. Trots att det va tungt när klockan ringde så var det värt att stiga upp. Den stora inomhushallen i Ryd bjöd på härlig fotboll och det kunde inte ha blivit mer spännade. Avancemanget i turneringen blev tvunget att avgöras på straffar. Dock gick det inte hela vägen och de fick se sig besegrade. Bra jobbat i alla fall och tack för en kanondag.
På grund av den tidiga uppstigningen blev söndagen lång. Efter en god lasagne till lunch slappade vi i soffan framför A mighty heart. Sen var det dags för träning för både mig och Lars. Jag till sporthallen för bodytoning och Lars till Brokind för fotboll med tjejlaget. Två trötta såg sedan ännu en film innan Madde kröp i säng. Den andra hälften skulle sitta uppe och se superbowl. Tror mest han sov i soffan...!

Nu är det en ny arbetsvecka och första dagen är redan avklarad. Tiden springer fram. Imorgon är det fettisdagen och den ska minsann firas. Jag har sett till på jobbet att semlor blivit beställda. Vid 15-fikat blir det frosseri. Ett år sen sist så det ska minsann smaka!

Inga kommentarer: