fredag, februari 8

Redan fredag

Så har jag nu pendlat de första två dagarna med östgötatrafikens tåg för att sedan byta till SJ. Det har funkat riktigt bra. Lite trist att missa pendeln på vägen hem bara med en minut eller två, men det tar inte så lång tid innan nästa kommer. Turligt nog har jag tre vänner som också pendlar och som jag kan fördriva tiden tillsammans med. Bara trevligt att få träffa dom lite mer nu.
Förutom jobb har det bara varit sporthallen denna vecka. Har försökt åka dit varje kväll så det känns kul. Hade tänkt ta fredagkvällen där också men valde stan istället. Ska på inflyttningsfest imorgon och 1-årskalas på söndag så några presenter skulle inhandlas. Jag spenderade lång tid på Brio för att klämma och känna på alla leksaker för barn under 3! Supermysigt. Älskar det massa! Slutade med att jag köpte en rolig telefon med låtande knappar och vibrerande och ringande lur.

I går kom Lars vän Mike hit. Riktigt kul med danskt besök. De var på Kents konsert i Cloetta Center i går och gör Ågatan osäker ikväll. Typiskt nog var Lars tvungen att arbeta idag så han kom inte hem förän 22. Men det gick finfint. Mike och jag handlade, lagade god mat och såg film.

Morgondagen går i sovmorgonens, tvättens och inflyttningsfestens tecken. Lugn dag som avslutas med party. Tror jag ska lägga mig under täcket nu och bara njuta av att slippa gå upp 5.15 imorgon. Härligt.

Inga kommentarer: