lördag, februari 16

Alla Hjärtan

Inte klokt. Nu sitter jag här och det är helg igen. En vecka med massa kärlek har sprungit förbi. Har ju trots allt varit Alla Hjärtans Dag med allt vad det innebär.
Men innan denna hjärtliga dag hade jag mina första Flowin-pass i sporthallen. Det va verkligen superkul men inte helt lätt att hålla koll på dessa pads. Det gäller att ha kolla på balansen och core-muskelaturen för att få detta att funka. På onsdag är det dags igen.

På självaste Valentins dag såg inte jag och Lars så mycket av varandra så vi bestämde att laga en tre rätters middag i går kväll istället. Efter flera timmar i köket var vår härliga middag klar. Eller blev den så härlig...?! Till förrätt blev det iaf goda rostade baguetter med vitlökssmör och sallad bestående av tomat, rödlök och persilja på. Varmrätten var stekta lammkotletter med potatistortilja och så till efterrätt fick vi hembakad chokladkaka med grädde. Det kan ju låta gott på alla sätt men det där med lamm var inte riktigt vår grej. Varken smakade eller såg särskilt aptitligt ut! Nu har vi iaf testat det. Tänkte det kunde va kul att ta bilder på vår fina meny men efter att efterrätten redan var uppäten kom jag på att jag missat att fota. Nåja... Vi hade en supermysig fredagkväll och satt länge i köket och pratade. Tänkte sedan se en film men vi somnade båda i soffan. Efter en lång arbetsvecka är man faktiskt trött.













Denna dag har gått i hemsyssornas tecken. Blir så när jag kommer hem så sent i veckorna. Nu är lägenheten ren och fin igen. Bara golvet kvar som måste få sig en omgång. En annan dag...
Vid 16-tiden ikväll kom pappa på besök. Vi har ätit gott och nu är han och Lars på hockey. Sensate uppdateringen var att LHC leder med 5-0! Inte illa. Mys att ha honom här. Medan mina hjärtan är i Cloetta sitter jag alltså här. Snart ska jag flytta över till soffan och se Melodifestivalen. Skön söndag med andra ord. Sedan kommer pojkarna hem och då blir det säkert något gott att dricka å så lite Buzz. Kul Kul.








Inga kommentarer: