söndag, februari 10

Helgen som bjöd på mycket

Vaknade på lördagen upp till en härlig vårdag. Ja, det kändes nästan så. Bjöd med Malin ut på en morgonpromenad och vi njöt av solens värmande strålar kring Stångån. Det va riktigt skönt.
Kom hem till två halvsovande figurer som båda va slitna efter nattens bravader på Platå. Åt en smaskig frukost i soffan och såg film hela dagen. Slappt värre men å så välbehövligt och skönt. Mellan filmerna och tvättandet var vi nere på Lindh´s café och åt tacobuffé. Mumma!
Kvällen var avsedd för inflyttningsfest hos Hanna och Mats. Med tanke på att det var första deltävlingen i Melodifestivalen blev det att vi alla satt samlade i soffan framför TVn. Efter att skandal-Christer gott vidare till final fortsatte festen på högsta ljudnivån med prat från alla håll. Trevligt att lära känna nya människor så jag var sist att lämna de nyinflyttade. Tack för en härlig kväll. Lars och Mike hade gått hem sedan tidigare då Mike skulle åka redan 5.30 tillbaka till Danmark dagen efter. Blev en kort men intensiv helg.




Mådde inte riktigt prima när jag vaknade idag, men det gick över. Skulle iväg på utbildning i Flowin så det var det tvunget till att göra. Flowin är det nyaste inom funktionell träning och bygger på att arbeta med kroppens egna tygnd som motstånd. Det va superkul. Jag blev helt såld och fast i detta. Att på en hal platta och med hjälp av pads för händer, fötter och knän utföra olika övningar. Toppen! Se bara... Slutande med att jag anmälde mig som frivillig att va instruktör redan på passen på onsdag. Innebär att jag kommer plugga koreografi kommande tågresor.









Efter denna häftiga upplevelse åkte jag och Lars på 1 årskalas hos Maureen. Hon fick massa roliga paket med leksaker och kläder medan vi andra fick kakor och tårta. Märkligt hur en sådan liten krabat kan få så mycket uppmärksamhet. Allas blickar riktade på henne. Grattis du lilla.










Nu kommer Lars när som helt in genom dörren efter att ha tränat sitt fotbollslag. Blir en kväll framför TVn innan det är dags för en ny arbetsvecka. Veckan inleds med ett besök hos tandläkaren. Efter att inte ha varit där på 5 år ska det bli spännande att se vad hon har att säga.

Inga kommentarer: