måndag, februari 11

Lyckodag

Ibland undrar man om livet kan vara bättre!

Jag har idag fått veta att jag får vara kvar på mitt arbete i Nyköping till årsskiftet. Jippi! Framtiden är säkrad, i alla fall för en tid framöver. Nu ska det jobbas och tjänas pengar på riktigt.
Dessutom var jag hos tandläkaren idag för första gången på 5 år. Det visade sig att allt var fint så inga hål den här gången heller. Kom undan med en kostnad på endast 290 kr. Inte illa.
Sen har solen skinit idag som aldrig förr. Strålarna var varma så efter det positiva svaret från chefen gottade jag mig en kort stund mot husväggen. Härliga vår och sommar hoppas jag snart är på väg.
Inte slut med det. Höll på att missa pendeln hem från Norrköping men den snälla chauffören stannade för mig. Tåget hade nämligen stängt alla dörrar och hunnit börja köra när jag kom springandes efter. Han såg säkert hur en trött och hungrig Madde ville hem.
Väl hemma hade älsklingen förberett kvällsmaten. Det var bara att slå sig ner i soffan och fylla magen. Perfekt.

Livet har med andra ord visat sig från sin starkaste sida denna måndag i februari. Gäller att passa på att njuta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tillykke tillykke. det er dejligt at læse at du kunne blive i dit job, som du lyder til at være glad for.
Håber snart vi ses. Her er der ikke sket noget særligt, mit nye job er spændende, men også lidt anstrengende, der er mange nye ting jeg skal lære. Endnu engang tillykke.
Knus Lotte og Leif.

Elin sa...

GRATTIS GRATTIS!! Gud va roligt me jobbet...de va ju det jag sa:) Vi måste höras snart. Massa kramar/elin

Anonym sa...

Var roligt för dig tjejen :), grattis!!!!