söndag, januari 27

Inte som planerat

Gårdagens blogg om lugn kväll i mysbyxor kanske borde redigeras. Fick en förfrågan av Hanna om att hänga med på fest i hennes och Mats gamla, tomma lägenhet som de precis flyttat ifrån. Hade svårt att säga nej till detta så efter att ha sett Sveriges rysmatch i handbolls EM och ätit hämtmat från Sol & Ris tog cykeln mig till Ryd. Tillsammans satt vi i en tom och ekande lägenhet med endast en soffgrupp kvar och hade riktigt trevligt! Så enkelt och så kul. Några glas vin slank ner och en omgång Pratmakarna hanns med innan det var dags för utgång. Efter mycket om och men hamnade vi på Blue Heaven. Vilket ställe! Med den musik som pumpar ut ur högtalarna har detta blivit min favorit. Va länge sen jag va ute och dansade så igår tror jag bestämt jag tog igen för alla förlorade tillfällen! Så kul. Hanna och jag levde livet där ensamma och lyckades hamna i blixten från Efterfesten-fotografen! Inte den snyggaste bilden men vad gör det!Idag lyckades jag sova länge. Klev ur sängen 10.45 och njöt av en härlig frukost runt 11.30. Lars har varit hela dagen i Eskilstuna och spelat träningsmatcher så jag har haft en dag för mig själv. Det härliga vädret med en strålande sol från klarblå himmel inbjöd till promenad. Jag tog en sväng till stan och gjorde några inköp. Näsan var sådär härligt vinterröd när jag kom tillbaka!
Gjorde av med massa energi i sporthallen senare. Får inte glömma att träna i allt arbetande. Va riktigt kul att kliva upp och ner på brädan igen.
När jag kom hem var jag bara så hungrig. Har längtat länge efter en fiskmiddag så idag fick det bli! Rödspättan, de nykokta potatisarna och grönsakerna å så remoladsåsen smakade helt ljuvligt! Så enkelt och så gott. Mumma!

Nu är det redan söndagkväll och Lars sitter i soffan och väntar på att få sällskap. Ska ordna en härlig fruktsallad med glass, krypa upp vid sidan av honom och avsluta helgen med en bra film. Kan det bli bättre!

Inga kommentarer: