lördag, januari 26

Fullt upp!

Ledsen mina trogna läsare att jag inte uppdaterat på länge men min vardag har inte erbjudit några lediga stunder till det på det senaste.
Snacka om att det tar tid att arbeta heltid! Men jag måste säga att jag trivs toppen och är så glad att jag sa ja till denna tjänst i Nyköping. Har hyfsat kommit in i arbetsuppgifterna samt rutinerna och känner att det flyter på. Det svåra är att lära sig det stora sortimentet av hjälpmedel. Det finns ett hav och dynor och annat vilka har olika fördelar och nackdelar. Vad ska man välja? För att inte tala om svårigheterna att ställa in en rullstol rätt när det gäller sittdjup, ryggvinkel. fotplattor, nackstöd, vadskydd, tippfunktion, länkhjul, vårdarbroms, ... , ... , ......... Men man lär sig! Kul är det iaf att göra lite av varje; bedömma aktivitetsfunktion, beställa hjälpmedel, dokumentera i journal, leverera och anpassa hjälpmedlet efter brukaren, mecka och skruva lite! Inga monontona arbetsuppgifter här inte! För att få ihop min heltid innebär det att jag varanna vecka kommer hem kl 19 två dagar och varannan tre dagar. De övriga dagarna är jag hemma 17. Uppstigning 5.15 och hemkomst 19 eller 17 innebär dessvärre inte mycket fritid så det gäller att ta vara på kvällarna.

Har dock inte funnits mycket av varken tid eller ork för att hitta på det stora på det senaste. Men en del har ju hänt: Lars spelade basket en helg i Eskilstuna och vann med stora siffror, mamma var under tiden här på besök och vi myste i Ikano, sett filmer hemma i soffan, ätit på restaurang med sporthallen för att fira en 50-åring, tränat nåt pass, druckit lite vin med Malin och så har Lars och jag varit på Disney on Ice i Cloetta Center! Det senaste var riktigt kul. Det var ett axplock av små delar ur Disneys alla filmer med helt fantastiska dräkter och konstymer. Mimmi och Musse var värdar för kvällen och de tog oss igenom sagans värld! Magiskt.













































Nu är det lördag och inget mer planerat i helgen än att tvätta och se handbollen då Sverige ska spela sig klara till OS och VM. Att slappa i mysbyxor några dagar ska inte bli helt fel.
Kramar till er alla!

Inga kommentarer: