söndag, januari 13

Hård arbetsvecka

Har arbetat måndag till söndag denna vecka vilket inneburit en uppstigning runt 5.15 varje dag! Har varit lite blandat av både Aspen, det nya i Nyköping och så pass i sporthallen en kväll. Avslutade veckan för ca en timma då jag jobbat på Aspen sen 7. Kan lova att jag känner mig riktigt trött. Bara att bita ihop för imorgon ringer klockan vid 5.15 igen då jag på riktigt ska ta tag i arbetsuppgifterna i Nyköping.
Veckan har varit fylld av massa nya intryck och mycket nytt jag skulle lära. Jag blev tilldelad en kontorsplats och två hus i två olika äldreboenden som jag ska ansvara för. Det handlar om att göra bedömningar av vilka hjälpmedel som kan vara lämpliga för att de gamla ska klara sig och för att personalen ska skona sina kroppar så mycket som möjligt. Därefter förskriva det aktuella hjälpmedlet till den boende samt installera och/eller anpassa efter brukaren. Det finns ett hav av olika märken och produkter att välja mellan och med de olika rullstolarna och deras inställningsmöjligheter är det inte lätt att välja det bästa. Tar ett tag innan jag har koll på allt som finns i sortementet men jag ska nog lära mig! Känns iaf spännande och jag upplever redan nu att jag kommer trivas riktigt bra i Nyköping.
Men så är det pendlingen. Tar mig ca 1,5 timmar att ta mig från lägenheten till arbetsplatsen, tågresa och cykeltur inräknat. Det blir många timmar på en vecka och många sena eftermiddagar. För att få ihop heltid krävs det troligtvis att jag jobbar till 17.20 två dagar i veckan vilket innebär att jag är hemma runt 19! Men jag ska inte klaga. Hittills har det varit skönt att åka tåg och erfarenheten och allt annat positivt kring tjänsten kommer väga upp det. Jag ser fram emot den tid som kommer!

Har inte riktigt fattat att det är söndagkväll. Längtar efter att alla bestyren ska vara gjorda så jag kan krypa ner i soffan sen. Å vad jag längtar efter filten och en bra film...!

Inga kommentarer: