söndag, januari 6

Ett nytt liv till mötes.

Det nya året hade visst massa spännande att bjuda på. Ett jobb till exempel! Börjar ett två månaders långt arbetsterapeutvikariat i Nyköpings kommun på tisdag! Blir lång pendling och tidiga mornar men jag får äntligen den tjänst, erfarenhet och lön jag så länge väntat på! Alla gamla och utsatta i Nyköping, here I come!

Tiden sen nyår har annars varit helt underbar. Har unnat mig sovmorgon, pysslat med lite av varje, masserat några, planerat inför cirkelträningen jag ska hålla i sporthallen, varit med Lars på hockey i en loge i Cloetta center och sett LHChockey under en middag på The Champ. Sen har vi haft en lång filmmaratonkväll med massor av godis och så var jag och Anneli i går på bio. Vi såg Arn - Tempelriddaren och den va riktigt bra. Inte så mycket strider som jag trott utan mer drama och kärlek. Den rekomenderar jag starkt. Dock får man vänta på en uppföljare för den va inte riktigt slut...

Efter en arbetsdag på Aspen i morgon väntar alltså ett nytt jobb och nya upplevelser. Är inte så säker på att jag sover särskilt gott inatt. Länge sen jag var på Aspen också så tankarna kommer snurra kring allt och ingenting. Men som sagt, en ny vardag ligger framför mig och det är bara jag som kan styra över dess utgång. Ett nytt liv till mötes!

6 kommentarer:

Elin sa...

Önskar dig all lycka imon min vän. Det kommer gå prima...som sagt nya Ska tänka på dig. Tack för senast förresten...alltid lika underbart och ses. snart igen?!
Du och Lars får pallra er hit någon helg...vore riktigt nice.
Pussar och kramar*/Elin

ANGELICA sa...

Lycka till imorn!! Tänker på dig! KRAMAR!

Anonym sa...

Tillykke med dit job. Det bliver alle tiders, så nu kan du få en del erfaring. Håber du kommer til at trives med det, så gør det ikke noget at du har lidt langt.
Knus og kram fra Lotte og Leif.

Hils også lige lars og giv ham et stort kram fra os. glæder os til vi skal være sammen med jer igen.

Anna-Karin sa...

Lycka till nu idag och grattis till jobbet! Jag tror det kommer gå alla tiders!
Kram

Anonym sa...

Grattis och lycka till! Hoppas på en utvärdering på hur de är på nya jobbet sen! :) Kram Challe

Anonym sa...

hej begge to Til lykke med dit nye job, håber du bliver glad for det.Vi har passet Per og Kirstens nye hund ,der er noget arbejde ,den ville ud og tisse kl. 645 og så lege,vi var godt trætte.I aften skal vi til dans sammen med Per og Kirsten ,så skal Kento (hunden )være alene her ,spændende om den spiser hele køkkenet,ha ha .Kan i have det godt begge to knus Poul Ernst og faster Jytte