torsdag, november 22

Nu händer det saker

Nu har jag fått lite snurr på verksamheten. Ser supermycket fram emot morgondagen. Läste att de sökte 30 servitriser till fredag kväll och jag ringde direkt. Det samtalet ledde till att jag nu ska servera på Julgalan på Cloetta Center! Shit, vilken grej! Det ska verkligen bli toppen. Det är julmat som buffé och alla 1200 gäster ska servas med dricka och annat. Dessutom får jag ju uppleva galan! Blir jobb från 12-02 så det blir en fullspäckad dag! Tjoho!
Sen har jag ringt ett boende för att höra om jag kunde få jobba. Alla gånger jag sökt arbetsterapuetjobb så har jag fallit på erfarenheten. Nu tänkte jag att det va på tiden att skaffa mig det. Jag kunde få timvik så jag ska börja med att gå bredvid nästa vecka 3 dagar med olika tjänstgöring. Sen blir jag alltså ringvikarie, så det kan ju bli allt från massa jobb till inget alls. Vem vet? Inte riktigt mig grej att inte ha dagarna planerade men det får jag ta nu till en början. Jobba måste jag på ett eller annat sätt och erfarenhet måste jag ha. Nu har jag min chans. Hoppas bara för allt i världen att jag kan kombinera det med massagen och träningen. Inte så lätt om de bara ringer från boendet och behöver personal. Kan ju inte avboka mina massagekunder hur som helst. Hummmm....??? Vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Gillar verkligen massagen så den vill jag inte mista. Skulle såklart vara perfekt att kunna kombinera men man kan väl inte få allt är jag rädd. Tiden får visa.

Tänkte inte att det skulle bli en sån sen kväll ikväll. Ska tidigt upp och hinna med två massager i morgon innan hela den spektakulära eftermiddagen, kvällen och natten väntar! Är faktiskt lite spänd samtidigt men jag antar att det hör till....

3 kommentarer:

ANGELICA sa...

Skönt att det börjar snurra lite! Kul med julgalan, lycka till! Kramis

Elin sa...

Grattis vännen...låter jätte kul med jul-galan! Boendet kan vara en bra början på karriären, som du skriver...erfarenheten måste man skaffa sig på något sätt. f.låt att jag inte hört av mig i veckan...mycket dåligt! Sitter och svettas med ett paper..sista timmarna nu, jobbar ikväll så man får ta vara på varje minut. Hoppas allt är bra med dig i alla fall, håller tummarna för ikväll, kommer gå prima! Massa kramar/elin*(vilken fin mössa du hade köpt...ursöta du*)

Anonym sa...

tillykke med dine job. Nu skal det nok gå.
Glæder os til i kommer til Danmark og holder Jul.
Knus Lotte og Leif

PS. vil gerne snart have en ønskeseddel fra jer.