måndag, november 19

Mamma & Jag

I helgen har jag haft besök av min kära mamma. I lördags var vi på julmässa på Ekenäs slott och det va helt underbart. Doft av glögg, pepparkakor, fårull och rökt korv, tomtar i långa rader, andra fina hantverk, julmusik, granris, marschaller, provsmak av godis och mycket annat som hör julen till. Vi mådde gott bland allt detta. Jag köpte mig en superfin mössa och mamma kom hem med goda knäckebröd och annat gott. Vi fortsatte vårt mys på kvällen med god mat och ett försmak av mina älskade skumtomtar. Hur kan dessa sockerbomber vara så goda! Se bara så fint det va...




























Söndagen spenderade vi i Ikanohuset. Fick mycket uträttat: doppresent, julklapp, svarta byxor och svart kjol till mamma samt snygga stövletter till mig. Blev två riktigt lyckade dagar med min mor.

Hela helgen kunde inte ha slutat bättre för älsklingen och jag hade en helkväll tillsammans i soffan. Vann 100 kr på Bingolotto och såg Van Veeteren. MysMysMys.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Madde

Hvor er jeg bare vild med de der nisser med det lange skæg.
Håber at du tager en pose skumnisser med til jul. Glæder mig allerede til december og kan næsten ikke vente.

Knus
Lene

Anonym sa...

HEEEJ!
Åh, shit vilket fint kort, det där med kyrkan och träden, urtjusigt. Va mysigt ni måste ha haft det, du o mamsen!

Kram Anneli