söndag, november 25

Julgalan och annat kul

Det blev en lång dag, kväll och natt i Cloetta Center i fredags. Jag gjorde mitt allra bästa för att serva alla gäster med dryck och annat. Blev massa spring med disk och flaskor för att hålla rent och snyggt på borden. Hela ishallen var fylld med finklädda människor som dansade, sjöng och njöt av den fantastiska underhållningen från scenen. Trots att jag jobbade kunde jag ju ta liten del av galan. Sprang på både Markoolio, Linda Bentzing och dansarna i Bounce bakom scenen. Efter att hela spektaklet var över gällde det att städa upp allt så fort som möjligt. Kan lova att benen kändes tunga efter alla 13 timmar av spring. Men det var det värt. Jag har nu fått min julhysteri lite mättad och en extra slant i kassan gav det ju också. Jag ställer gärna upp fler gånger.

Blev inte mycket sömn den natten för klockan ringde tidigt då jag skulle hålla pass i sporthallen kl 11. Benen var tunga som bly, ögonen rödsprängda och trötta och hela ansiktet uppsvullet. Kan säga att jag inte var så pigg på att åka dit. Men va det är kul när man väl är där! Älskar mina kära kunder! Jag får så otroligt mycket tillbaka när jag är där och det är verkligen toppen! Älskade step intervall!
Trodde jag skulle få en lugn och slapp lördag men så blev inte fallet. Emma (från min ATklass) frågade om jag ville med på fest och jag kunde inte tacka nej. Ansåg att jag behövde komma ut lite. Blev trevligt snack hos Maria till en början sen hamnade vi på platå. Kul att träffa dom igen efter en hel sommar och höst. Mötte upp älsklingen, som också hade haft en kväll på stan, och gick ganska tidigt hem. Hade fått nog och sängen drog.

Ingen sovmorgon idag heller. Massage väntade i simhallen kl 12. Ska iväg dit nu igen för 25 minuters behandling! Vad man ställer upp. Sitter i mjukisar och hade bara tänkt förbereda lite mat till Lars kommer hem men istället ska jag cykla dit. Nåja. Härligt att komma hem sen. Ska äta nåt så svenskt som raggmunk! Lars har aldrig smakat så det ska bli kul. Hoppas de blir lyckade bara. Sen blir det Bingolotto och Van Vreeteren. Perfekt avslutning på helgen.

Inga kommentarer: