fredag, oktober 26

Tillbaka på ruta ett

Fick brev från Rejmyre idag och de hade tillsatt tjänsten med annan sökande. Typiskt. Då går jag här arbetslös ännu ett tag. Fy va det börjar bli trist och pengarna bara rinner ifrån mig. Så mycket jag vill göra och köpa. Det enda positiva är att jag slipper köpa bil!

Igår körde jag step intervall med ca 20 innebandykillar! Det va en upplevelse vill jag lova, men shit va det va kul! Började med att alla killar tyckte det va superpinsamt att gå upp och ner på brädan men när de märkte att det faktiskt va lite jobbigt så va det andra attityder. Kan lova att de svettades som djur. Sen va det då dags för första styrkedelen: armar och rygg. Jag som trodde killar i 20 årsåldern hade muskler... men inte! De va skit slut redan efter första tricepsdipsen! Hallå där! Vad hände med alla stöddiga som trodde step intervall va nåt för morsor! Kan lova att dessa killar sov gott inatt och säkerligen vaknade idag med träningsvärk lite här och där. Ni är välkomna tillbaka!

Nu sitter jag och väntar på Icca. Tror det ringer på dörren i vilken sekund som helst. Vi ska gå på Ikeas 30 års kalas med massor av erbjudanden. Ska bli superkul. Senare på kvällen kan jag tänka att det blir mys i soffan med god mat och Idol. Imorgon är det nämligen dags för mitt sedvanliga step intervall som icca denna gång ska va med på. Vinflaskan får därmed behålla sin kork på. Kanske blir att den öppnas på lördag istället. Åker nämligen med icca hem till hultsfred och stannar där till söndag.

Lars ska denna helg spela första sammandraget av basketsäsongen i Malmö. Jag håller såklart alla tummar för att det går bra för dom och att älsklingen visar var skåpet ska stå. Mitt alldeles egna basketproffs. Kan inte låta bli att nämna det, men nu har jag hållt mig så länge att jag inte klarar mig mer. Min skatt har slutat röka (iaf för tillfället)! Tror det är runt 4 veckor nu och jag är SÅ stolt. Att det kan tändas en vid ett extra fint tillfälle är ju såklart ok.

Nu har icca anlänt så det är nog bäst att jag slutar. Trevlig helg på er alla. Det ska jag ha!

Inga kommentarer: