tisdag, oktober 30

Sinnessvängningar

Den gångna helgen har varit en berg och dalbana i mitt sinne. Lycka blandat med irritation. Men som alltid ska man börja med det positiva.

Icca kom på besök i fredags. Vi tillbringade största delen av eftermiddagen och kvällen i Ikanohuset och på Ikea. Blev inte så mycket shopping men vad gör det när största nöjet var att bara umgås. Det enda jag fick med mig hem var ett halsband från H&M (icca fick ett likadant!). En fredagkväll är inget utan god mat och Idol. Lagade den allra mumsigaste varma smörgåstårtan och slappade i soffan till långt in på natten.

Blev en tidig lördagsmorgon då det gällde att ladda upp inför dagens step intervallpass. Icca gjorde mig sällskap på passet och det gjorde ju det hela en aning roligare. Vi kämpade så svetten rann och jag tycker vi är värda mer än godkänt för vår insats.
Efter en skön dusch styrde bilen mot Hultsfred. Jag hoppade av hos pappa och frossade där i alla kakor och godsaker som plockats fram. Vi var många som hittat dit så lägenheten var full med liv och rörelse. Riktigt härligt.
Blev en soffsittarkväll även denna dag. Med en drink och lite popcorn njöt icca och jag av lördagsunderhållningen på TV. Tack för en härlig helg min vän.

Sega söndag sen. Traditionsenligt måste den inledas med Korpens tipspromenad och jag lyckades få hela 9 rätt! Inte illa. Lång frukost, bakning, städ och linedance blir sedan sammanfattningen av dagen. Följde med mamma på hennes linedance på kvällen och jag blev mäkta imponerad. Jag åkte dit och trodde det skulle va busenkelt men shi fick jag! Jag blev tvungen att avvika efter en stund för att inte va helt i vägen för de andra. Duktig du mamma! Se vilka snygga moves!











Så var det då det negativa med denna helg. BILEN. Är så trött på allt strul. Trodde allt skulle va klappart och klart efter söndagen men så var inte fallet. Nu sitter ratten upp och ner och blinkersen funkar inte! Måste iaf till en bilfirma i Linköping. Varför kan det inte bara gå vägen för en gång skull. Nu krävs ytterligare telefonsamtal åt alla håll för att få det fixat till ett så rimligt pris som möjligt. Typiskt.

Blev alltså ingen hemresa på söndagskvällen utan med en uppochner-vänd ratt styrde jag mot Linköping på måndagen. Var bokad för massage flera timmar under dagen och skulle ha step intervallpass på kvällen. Kan lova att jag va skitnervös inför massagen. Sinnet var påverkat på nytt. Skulle massera en annan massör på simhallen och det gjorde mig lite hyper. Vad skulle han säga och tycka? Han sa inte så mycket.... sov mest under behandlingen! Tar det som positiv feedback! hehe

Mitt sinne har för övrigt varit spänt pga av den kommande inflyttningsfesten. Vill att allt ska bli så bra som möjligt vilket kräver sina planeringar. Dock har jag kanske låtit det gå lite för långt. Mina extrema planer har jag fått ta ner till en mer genomförbar nivå. Hoppas på en lyckad halloween! Ser fram emot den riktigt mycket.

1 kommentar:

Elin sa...

Hej älskade vän.
ser ut som du har haft en fin fin helg...förutom det där med bilen, suck. inge vidare...ratten uppochned?!?!
Och du...stressa inte ihjäl dig nu inför helgen, är bara helt överlycklig över att få träffa dig och alla andra i gänget, ska verkligen bli så roligt, absolut för länge sen!! Så länge du och Lars är hemma och att alla gäster hittar dit så blir jag nöjd. Blir spännande och se vilka outfits folket kommer ha!?hehe..moahh..halloween bring it on! vi får definitivt höras innan lördag..kolla läget lite. och som sagt..ta det med ro vännen!!
Massa pussar och kramar./e