måndag, oktober 15

Ledarträff

I lördags var det planerat för ledarträff från 16.15 till sena natten för oss som är intruktörer i sporthallen och simhallen. Jag hade som vanligt mitt step intervallpass kl 11 så det blev massor av träning den dagen.
Det började med möte en kort stund. Sen va det dags för cirkelträning och bodybalance i sporthallen samt djupvattenträning och aquabike i simhallen. Fullt ös från 17-20 med andra ord. Riktigt kul och det där med bodybalance va väldigt spännande. Det va inte lätt att hitta alla krígarpositioner eller att lyckas med solhälsningen på rätt sätt!
Sedan relaxade vi välförtjänt i simhallens romerska bad. En kall öl i den uppvärmda bubbelpoolen eller i bastun var inte fel. Den exotiska plankan som vi bjöds på till avslutning kan heller inte ha smakat bättre efter en sån härlig dag av friskvård. Tanken på utgång var nu som bortblåst och kvällen slutade istället hemma hos Malin i hennes soffa.

Kan lova att söndagen var full av träningsvärk! Kan inte fatta att man kan få så ont av att röra på sig. Saken är också den att jag tror det va djupvattenträningen som hade största orsaken till smärtan. Trodde inte vattengympa kunde va så hårt! Är man tävlingsmänniska så är man. Jag ger mig inte i första taget.
Söndagen blev verkligen en riktig söndag. Typiskt grått höstväder utanför fönstret ledde till att jag spenderade största delen av dagen i soffan. Läste äntligen ut boken Isprinsessan som legat länge och väntat. Efter att älsklingen och jag sedan njutit av hemmagjorda hamburgare och ett glas vin blev det filmmaraton. Nerkrupna under täcket såg vi lite av The fracture, Bron till Terabithia och sist Nina Frisk. Mys med andra ord.

Helgen blev sammanfattningsvis alltså riktigt lyckad. Nu väntar en ny vecka med mycket spännande som ska hända: lunch med en barndomsvän jag inte sett på flera år, färgning av mitt hår, anställningsintervju, massage i simhallen och så kalas för mamma och pappa. Ska börja veckan men att cykla en tur till simhallen och lämna schema. På återskrivande...

Inga kommentarer: