tisdag, oktober 9

Fantastisk weekend i älsklingens land.

Då var vi hemma igen efter några fantastiska dagar i Danmark. Var ska jag börja...
Besöket inleddes på Aalborg stadion där AaB skulle spela UEFAcupmatch mot Sampdoria. Trots det ösande regnet var det en grym stämning på läktarna och även jag sögs in i matchen. Det krävdes oavgjort eller vinst för att gå vidare så spänningen va på topp. Nerverna jobbade för högtryck, men jag är säker på att det va Lars nerver som arbetade hårdast. När slutsignalen ljöd och det va klart att AaB var vidare i cupen kom glädjetårarna. Har aldrig sett min älskling så förstörd men samtidigt så full av glädje. Förstår att AaB är ditt liv min skatt. Bilderna får tala sitt eget språk: före resp. efter.









Resultatet var tvunget att firas så efter matchen begav vi oss till Bar´n där Mike arbetar. Där avnjöts den godaste drinken någonsin och tom några öl. Här har man ju råd att köpa sig något att dricka till skillnad från hemma i sverige. Lars mådde som fisken i vattnet hela den kvällen
och natten.



Fredagen blev lugn. Jag njöt av det härliga höstvädret genom en promenad i Åbybros villakvarter. Hur svårt kan det va att hitta centrum!? Solen sken iaf med de allra varmaste strålarna på mig. Det gjorde även Åbybros solariestrålar! Oj, vad jag blev bränd. Min illrosa rumpa värker fortfarande! Inte lätt att hålla reda på alla de danska mynten och med extra starka nya rör får man stå sitt kast. Kvällen ägnades åt god mat och kortspel hemma med Lotte och Leif.


På lördagen va det dags för kalas då Lotte hade fyllt år. En del av släkten va på besök och vi åt rågbröd och andra godsaker. Spännande det där med matkulturen. Lars och jag fick stå för barnunderhållningen en del av dagen. Blev riktigt stolt över älsklingen. Ser bra ut inför framtiden! hihi.












På kvällen var det dags för fest i Aalborg och den började med lite mingel hos Mike. För att inte bli ensam tjej fick jag med mig Lars syster Lene och hennes väninna AK. Riktigt trevligt. Hux flux va vi på Kvisten och drack goda drinkar för glatta livet. Efter en avvaktande start var jag snart igång ordentligt. Det danska språket flödade och jag tror aldrig jag pratat danska så flytande som då! Hehe. Kände mig riktigt stolt över mig själv. De långa öppettiderna gjorde att vi nog inte lämnade Kvisten förän 5 nångång. Jag hade säkert kunnat stanna ännu längre om det inte va för att en färgeresa hem väntade dagen efter. Tack för en väldigt lyckad natt allihop! Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång för att parta i det danska landet är verkligen inte fel!


















Så va det alltså söndag och färgan lämnade hamnen 14.30. Den var verkligen fullpackad med skandinavier så Lars och jag fick snällt hålla vår plats i restaurangen. Mysigt det där med att åka färga. Efter 3,5 timmar där väntade ytterligare 4 timmar i bilen. Skönt att krypa ner i dubbelsängen sen kan jag lova. Efter en toppenhelg i mitt andra hemland somnade vi snabbt, fyllda med upplevelser och glada minnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Madde

1000 tak for nogle meget dejlige timer. Jeg hyggede mig rigtig sammen med jer. Håber snart at I kommer hjem igen, eller vi kan komme til jer.

Knus
Lene