lördag, september 22

Dagarna går...

... men vad händer? Inget uppskrivet i kalendern men ändå tycker jag att dagarna är fyllda av aktiviteter. Humm...
Nu är i alla fall äntligen vår inflyttningsfest planerad och inbjudningarna har förhoppningsvis anlänt till de utvalda. Ska bli så kul att få samla hela gänget i självaste All helgonahelgen och partaja lite. Hoppas bara att alla kommer. Är ju ute i skapligt god tid kan man tycka!
Veckan har annars bestått av fortsatt jobbsökande. Ringt runt till de verse chefer och faktiskt fått napp på två ställen. Kors i taket! Men jag håller låg profil för att inte bli besviken. Inget avslöjande här alltså. Kan bara berätta att det ena hoppas jag innerligt på! Precis det jag vill jobba med nu! Ojoj, första anställningsintervjun någonsin väntar alltså och jag är riktigt spänd och förväntansfull. Håll tummarna för mig.
Igår va madde duktig. Hela lägenheten blev städad, från dammning till skurning, goda pollymuffins blev bakade och smarriga våfflor blev gräddade! Tack Leila för receptet! Älsklingen och jag avslutade alltså fredagskvällen med mumsmys i soffan framför filmer långt i på sena natten.










Idag spelar Lars basket, McDonaldscup, i Eskilstuna. Tror första matchen spelas just i detta nu. Skänker mitt proffs en tanke!
Själv ska jag iväg och köra mitt step intervallpass i sporthallen nu. Börjar bli ont om tid! Sen bär det iväg mot Hultsfred. Mycket ska hinnas med idag: middag hos mamma, se mitt kära damlag spela handboll, hälsa på farmor och farfar och mysa med icca. På söndag åker mamma och jag vidare till Växjö. Vi ska hälsa på mitt lilla kusinbarn med familj. Ska bli så gulligt att gosa med den lille August.
Bäst att jag slutar nu. Inte så populärt att instruktören kommer för sent till passet!
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej madelene.
vi krydser finger for dig når du skal til job samtale.

pøj pøj det skal nok gå. tak for sidst, det var rigtig hyggeligt.

knus fra lotte og leif.

Unknown sa...

dom där ser otroligt goda ut dom muffinsen! Kanske någon man får prova på ;)

// Emma N