måndag, september 17

En vecka har gått

Veckan har bestått av massor utav träning då jag besökt sporthallen 5 av veckans 7 dagar. Känns bra med tanke på allt godis jag ätit den senaste tiden!
Förutom detta har jag bland annat besökt min kära farmor, haft filmkväll med Ylva, varit på modelltävling (deltog ej!) med Anneli och partajat på NH.
Angående modelltävlingen fattar jag inte hur juryn tänker. Den som vann var nog både den smalaste, minst vackra och den som gick sämst. Dagens ideal ligger långt ifrån mitt. Det va uttagning till Super model of the World och vi kunde av de 15 tjejerna bara tänka oss 2 som vinnare i Linköpings deltävling. Ingen av dem vann då såklart vilket var en riktig flopp. Ät mat för tusan!
Lördagskvällen blev en riktigt lyckad afton. Började med förfest hos älsklingen och mig då ölspel och playstation fick fart på stämningen! Vi hade verkligen superkul. Sedan gjorde vi dansgolvet på NH osäkert. Logoped- och läkarnollorna hade sin finsittning och vi hade biljett till eftersläppet. Efter en hel kväll och natt av snygga moves värkte fötterna rejält. Men det va det såklart värt. Längtar redan till nästa gång.



















Att gå upp på söndagen var inte lika kul. De värkande fötterna fortsatte att värka när de skulle ner i träningsskorna. Det var öppet hus på sporthallen och jag skulle hålla i 2 pass. Pga av dålig uppslutning blev det inget av det utan jag fick istället möjlighet att för första gången köra spinning. Inte så lämplig med tanke på att det var dagen efter. Jag trodde jag skulle dö flera gånger! Här går man och tror att man är vältränad och så får man veta motsatsen. Shit alltså! Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Det var verkligen det värsta! Första och sista gången tror jag... eller? Ojojoj... Elin, hur orkar du?!
Efter denna helg var det skönt att slappa i soffan. Lars och jag åt tacopaj och spelade Bingolotto! Jag vann 2 sverigelotter. Sedan såg vi film till långt in på natten. Mys.

Jag har nu bokat mig på kvällens cirkelträning. Vad gör man inte! Ska åka och svettas ytterligare en kväll. Ska bli skönt.

På återskrivande...

3 kommentarer:

Marlene =) sa...

hej Madde!
Jag är bara lite nyfiken, men är det petter andersson från vimmerby som är med på korten

malin jonsson sa...

Hej! Du skrev att du sett att jag spelade handboll på HHFs hemsida. Äuhm jag är väl ingen jättehacker förstår jag ju men var hittar du en uppdaterade HHFhemsida. Alla jag hittar, typ 3, är inaktuella känns det som. Det vore roligt att kika lite tänkte jag....

Madelene sa...

Japp det är Petter från Vimmerby. Han spelade fotboll i samma lag som min pojkvän här i Linköping.