fredag, augusti 31

Rix FM

Det blev en riktigt lyckad dag igår, trots att inte Tranås kommun hade någon arbetsterapeuttjänst till mig.
Ylva och jag kom över en riktigt billig buffé på Linds café. Med restaurangchansen och studentrabatt åt vi massa pasta, köttfärssås, supersallad, bröd och dricka för bara 27 kr! Riktigt mums va det så jag åt som vanligt mycket mer än jag borde. Designtorget har öppnat i Linköping så med mätta magar spenderade vi säkert 1 timma i den butiken. Vilka kul grejer det va där! Va tvungen att kolla på varenda liten sak. Super! Nästa timma spenderade vi på att leta stövlar till Ylva. Riktigt trevligt va det att strosa runt på stan. Tack för en trevlig dag vännen.
Fortfarande lika mätt gav jag mina deltagare en ordentlig omgång i sporthallen. Step intervall stod på schemat och inte en torr fläck fanns på kroppen när vi var klara efter 75 min! Bra jobbat.
Stress hem och duscha för att sedan cykla till Rix FM festivalen. Fick Lars att följa med mig och vi hade riktigt mysigt där i folkvimlet. Massa folk hade hittat ut för att lyssna till våra kära svenska idoler! Trots att låtarna var uttjatade redan innan så va det ändå kul att höra dom live. Jag, med alla andra, stod och diggade i takt med musiken. Förutom den stora scenen var det fullt med aktiviteter på området. Kul när det ordnas gratisgrejer som detta. Det va en kall kväll så mitt i BWO gav vi upp, vi frös. Missade Måns Cara mia. Synd va, Lars? Nu håller Lars för fullt på att steka pannkakor. Det luktar gott så jag väntar mig snart att han ropar och säger att det är bjudet! Jag kommer gärna. Mums.
Sen blir det mys framför TVn hela kvällen. Tänkte somna ute i tv-rummet på vår luftmadrass! Måste ju testa så den håller luften till våra gäster kommer på tisdag. Vill ju inte att de ska hamna på golvet som du icca! Lars mamma och pappa kommer från Danmark och det ska verkligen bli superkul.

Ska smyga ut i köket nu. Trevlig helg till er bloggläsare!

Inga kommentarer: