söndag, september 2

Lördag i september

Första dagen i september började bra. Kändes dock lite segt när alarmet ringde kl 9. Det var dags att ge sig upp för att köra step intervall i sporthallen kl 11. Snabbt blev jag pigg när höstens varma solstrålar mötte mig utanför dörren. Desto piggare blev jag av passet. Vilken energi man får! Var tom kvar efter och satte ihop koreografin till aerobicen på onsdag.
Efter en härlig träningsförmiddag intog jag och Lars Steve´s coffees uteservering. Tänkte att det nog var sista gången för den här sommaren så vi njöt. Med tanke på att det säkert skulle bli sista för året var jag ju bara tvungen att ha en Bosse till efterrätt! Å vad den smakade!
Innan det var dags att bänka sig på O´learys inför matchen mellan Man United och Sunderland (eller vad det va! hehe) tog vi en omgång biljard. Jag fick se mig besegrad med 1-2. En riktig match blev det dock!
Riktigt match blev det även på O´learys. Med öl och cider fick vi se Man United vinna. Och tur va väl det annars hade kanske inte resten av kvällen blivit så mysig som den blev! Man United-fan som älsklingen är. Trevligt ställe det där O´learys föresten. Trots att jag inte är någon fotbollsfantast var det riktigt kul. Lite så där lagom brittisk pub över det hela.
Fortsatte vår härliga pardag med en filmkväll i soffan. Såg den superbraiga Jakten på lyckan (The pursuit og happyness) med Will Smith och han son. Vilken underbar story och vilken härlig liten kille! Sötis.

Andra dagen i september har bestått av besvikelse i soffan då Kajsa inte ens lyckades ta sig över 1.97. Annars har dagen inte bjudit på det stora. Lars är och tränar ett tjejlag i fotboll. Är där och visar hur det ska gå till liksom. Sätter lite fart på tonårsbenen. Är säker på att han gör ett riktigt bra jobb där ute.
Tror jag ska göra lite fint i lägenheten nu. Ser inte allt för roligt ut här nu kan jag lova. Så får det bli, men först bara........

Ps. Blev aldrig någon natt på vår luftmadrass. Luften gick ur under filmen så jag hann inte ens lägga mig på den! Blir till att köpa en ny. Ds.

1 kommentar:

Elin sa...

Hej vännen min.
Missade ju dig när du ringde...jag jobbade va?el? har ingen koll på mitt liv...vill du ta över ett tag och skapa lite kontroll och ordning!?
Hur går det med jobb?!vi måste höras. men nu ska jag ut och springa en sväng sen måste jag försöka hinna med att göra ett nytt spinning-pass. men kanske hinner höras senare till kvällen??
ha det massa bra..miss u.
pussar och kramar/elin*