fredag, augusti 10

Glad men orolig

De senaste dagarna har varit sådär bra igen. Har klippt mig, kört hårt step intervallpass i sporthallen, ätit gott på balkongen, spelat minigolf på superfin bana och krypit upp i soffan framför en film med älsklingen. Har verkligen mått gott.

Men så va det det där med jobb. Blir mer och mer spänd i magen för varje dag. Känns inte bra. Vem ska man ringa egentligen? Tycker inte jag får någon klarhet i var jag hittar folket. De chefer som finns att ringa är ju på semester. Att tala med en telefonsvarare ger mig inget jobb. Gäller att hålla modet uppe. Någon gång vill någon ha just mig.
Ikväll åker vi till Hultsfred. Lars ska på GP speedway på lördag medan jag och mamma åker till Växjö för att hälsa på släkten. Tänkte spela en runda golf med pappsen på söndag också om vädret tillåter oss. Å så längtar jag efter att träffa mina kära vänner. Hoppas få med dom tilbaka till Linköping sen för att avnjuta glass i stora lass på Smultronstället. Bara vara tillsammans och prata lite strunt. Saknar er.
Antar att det är hög till att fortsätta med jobbsökandet. Önskar alla en trevlig helg.

1 kommentar:

Elin sa...

hej vännen min.
ja men så himla trevligt att du kommer hit...jag ska ju ut både ikväll och imon:)men om du är här lördag kväll/natt får du jätte gärna komma förbi och festa lite.vore verkligen nice...men förstår om du ska vara med släkten din!!Bara slå en pling om du blir sugen*
det kommer lösa sig med jobb för dig vännen,tro mig.nästa vecka är alla chefer tillbaka och du kommer få napp på ett kick!
ja..spinningen gick toppen, helt knöka fullt och typiskt nog strulade några cyklar så vi kom igång typ 10 min för sent..suck. men men vad gör man! nu börjar folk fråga om jag ska ha pass i höst också så det känns riktigt bra!
Men vi får höras vännen...saknar dig*massa kramar/elin