tisdag, juli 10

Jobbar som AT

Då var sommarvikariatet på vårdcentralerna i full gång. Efter en veckas introduktion är det jag själv som står för hela avsvaret. Men så kul. Hela måndagen jobbade jag dock som en tok. Massa saker att hålla i huvudet och mycke nytt att lära. Har redan blivit massa övertid, vill ju ha avslutat allt när jag går hem. Hjärtat slog extra fort när telefonen ringde på teletiden första gången! Man vet aldrig vad personen i andra änden vill. För att inte tala om hembesök. Man vet aldrig vem det är som öppnar. Fast det är det som är tjusningen. Ingen människa är det andra lik. Å vad hjälpmedel det finns! Hur i hela friden ska man kunna lära sig vad alla dynor heter och vilken som är att rekomendera till vilken brukare? Nåja, det kommer nog med erfarenhet. Spännande och givande arbete är det iaf. Så lite som behövas för att förändra en individs förutsättningar för ett aktivare liv.

Har ju trots allt inte bara jobbat. Hunnit städa och fixa i lägenheten också. Trots att lite växter i fönstren gjorde susen så ekar det fortfarande! Nu är det matta och gardiner i tv-rummet, tavlor och ljuslampetter på väggarna som fattas (och våra gulsfiskar). Inte lätt att fylla denna lägenheten. Kanske inte ser ut som någon större skillnad sen innan men nu hänger iaf lampan åt rätt håll! hehe

Älsklingen har gett sig av till Danmark så nu är det extra tomt här hemma. Sängen känns hemskt stor. Saknar dig min skatt men hoppas samtidigt att du har det riktigt bra där "hemma". Hoppas du tar vara på tiden med nära och kära. Han är borta i 2 veckor så jag försöker göra allt för att hålla mig sysselsatt för att inte känna mig ensam eller bli helt uttråkad.

Träffade Ylva idag för en fika på stan. Snacka om att det var länge sen! Men så kul att ses igen. Vi pratade konstant den tiden vi sågs och det var riktigt trevligt. Längtar redan till nästa gång.

Nu måste jobbansökningar skrivas. Trist men ett måste. Är ju arbetslös från 6/8. Fy så hemskt det låter. Låter inte alls som mig då jag är van vid att alltid vara igång och vara fullbokad! Trivs med det. Borde inte bli för sent idag heller. Måste ju va pigg i huvudet imorgon igen.

På återskrivande. Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).