måndag, juni 25

Vad ska jag skriva

Så mycket som har hänt sen sist. Då skulle jag sova den sista natten i Linköping innan det skulle bära iväg till Hultsfred. Tyvärr har jag inte möjlighet att dokumentera den senaste tidens bravader i bilder så de får komma i senare inlägg. Nu har både en festival och midsommar hunnit upplevas. Båda helgerna har bestått av regn men ändå lyckats bli riktigt bra. Vad bra man kan må när man umgås med de man gillar som mest. Är så tacksam för alla vänner man har som gör tillvaron lite roligare.

Festivalen var lika traditionsenlig som vanligt; mys på gården utanför med god mat och dricka, härliga kompisar, bra konserter, skräp och roliga människor som lever campingliv. Trots att det var kallt så blev den lika lyckad som vanligt. Efter de tre dagarna var man lagom sliten och med en värkande hals intog icca och jag städområdet. Vilken skit! Hur kan man leva så? Nästa år ska armbandet köpas!

Efter några dagar av städ och planerad tillfriskning (från den värkande halsen som fortfarande inte är bra) var det dags för midsommarfirande. Dagen innan begav sig hela stora gänget (18 st) till Valdermarksviks camping där vi bokat 3 stugor. Vi klarade oss från regn största dagen av midsommarafton så den goda potatisen, (inte lika goda) sillen, skinkan, köttbullarna och grädden kunde avnjutas i långbord med en och annan nubbe till. Snapsvisorna var kanske inte av högklass men vad gjorde det! Vi var kvar på campingen ända till söndagen så vi hann med många grillkvällar, kortspel och annat mys vid havet. Innan vi lämnade stället hann jag med en tur på vattenskidor också! Riktigt kul. Söndagen bjöd nämligen på fint väder så skidåkningen innebar det första doppet för året. Brr... Tack alla för en riktigt trevlig midsommarhelg!

Under de senaste dagarna har även två underbara haft sina födelsedagar. Detta är inte att förglömma så här vill jag säga ett extra grattis till er, Elin och Icca. Ni är bara så goa´. Gillar er hur mycket som helst.

Så här i början på den sista lediga veckan innan semestervikariatet har jag genomfört en runda på golfbanan. Oväntad bra score trots halvdant spel. Har planerat in en ny runda på onsdag.
Nu ska det slappas i soffan hela kvällen. Var länge sen det fanns tid för ett riktigt sånt slapp.

Inga kommentarer: