tisdag, juni 5

Snart....

Tre dagar och en sista tenta senare är jag här på bloggen igen. Känner mig inte alls säker på att måndagens muntliga framträdande gick som det skulle men jag håller hoppet uppe. Måtte jag ha klarat mig.
De senste dagarna har varit fulla med planerande och shoppande inför kommande avslutningssittning och examensdag. Har sprungit runt som en tok i alla Linköpings butiker för att hitta något att ha på mig. Hur svårt kan det vara att hitta ett vitt linne? Efter dagens sista ryck är allt iaf löst (eller saknar egentligen vita skor). Hela jag är fylld av massa känslor. Lycklig, glad och lättad för att det äntligen är slut. Samtidigt en olust över att det just är slut och man ska ut i den stora världen där man inte vet vad som väntar. Den trygga tiden som student är över och man ska bli stor och kunna det mesta.
Efter dagens termins- resp. utbildningsutvärdering var det mingel på skolans bakgård. Lärarna hade ordnat cider, tilltugg och underhållning. Var riktigt trevligt och sådär härligt skolavslutningsmässigt. Sen bar det av till Netto för inhandlande av plockmat till klassens "förmingel" hos mig imorgon innan vår avslutningssittning. Med det härliga sommarvädret kan minglet ute i gröngräset inte bli annat än lyckat. Ska bli en riktigt fantastisk nationaldag. Ska ägna hela förmiddagen åt sol ute på gräset sen ska det njutas, ätas och festas tillsammans med klassen för sista gången. Minglet börjar 17 och så är det bokat på Radisson Hotell för fördrink 19. Med alla perfekta förutsättningar kan det inte bli annat än en riktigt lyckad kväll. Jag längtar!

Kan inte fatta att det är slut! Nu ska jag bara njuta i två dagar innan det är dags att säga "hej då" till alla "kollegor"! Vilken tid jag lever i nu!

Inga kommentarer: