torsdag, juni 7

Examenssittning

Vilken fantastisk nationaldag det blev! Hela förmiddagen brände jag mig i solen ute på gräsplanen. Kan inte fatta att det kan vara så härligt att plåga sig i solen. Njöt som bara den.










När klockan närmade sig 15 var det tid att ordna allt inför minglet; ananas, melon, vindruvor, kex och ost skulle läggas fram lite snyggt. Kl. 17 kom alla sittningsfina klasskamrater för att avnjuta allt ihop och det blev helt perfekt! Se bara vilket mys det var. Härliga sol gjorde susen. Sedan begav vi oss till Hotell Radisson för att mingla lite till i baren för att sedan njuta av vår sista kväll tillsammans. Även middagen blev helt perfekt. Alla var glada och maten smakade hur gott som helt. Pricken över I´et var när den sprakande drinken till mig kom. Tack klassen för uppskattningen! Kvällen var inte slut bara för att att sista sittningssången var sjungen. Vi begav oss alla (nästan) till Platens där vi dansade hela natten lång. Blev en riktigt lyckad nationaldag som sagt.

Söndagsmorgonen bestod av ett besök på Kungsgatans vårdcentral där jag ska ta över verksamheten i sommar. Insåg att jag inte lärt mig allt under dessa tre åren! Hjälp vad mycket jag ska försöka reda ut. Det löser sig... det gör det alltid. Efter en liten statsrunda och massa fix inför flytten smaskade jag och Lars tacos ute i solskenet. Med en redan bränd kropp kändes solens strålar rejält.
Fick veta idag att lägenheten var färdigrenoverad så Lars och jag gick dit ikväll med skurmedel och trasor i högsta hugg. Va fint det blev! Hallens härliga tapeter mötte oss och vi blev så nöjda. (Dock kunde det varit mörkare i sovrummet.) Vi gjorde rent precis överallt så nu är det bara att flytta in. Pappa kommer med möblerna på lördag och så kommer flyttgubben på måndag. Helgen är alltså bokad för pack!
Imorgon är det den STORA dagen. Inleder med champangefrukost och sen är det kyrkan som väntar. Får inte glömma näsdukarna! Kanske borde lägga huvudet på kudden och sova den sista natten som student nu. Examen here I come.

Inga kommentarer: