söndag, juni 10

Examensdag

Kan en dag bli mer lyckad! Nej, aldrig. Började med att jag hämtade ut min abslout sista tenta som visade att jag var godkänd. Inte en enda omtenta på 3 år! Därefter kunde jag med lättnad och glädje öppna upp champangen och mingla en sista gång med hela klassen. Drycken och tilltuggen smakade underbart så där på förmiddagen och i den strålande sommarsolen. Kändes som den lyste för mig den dagen.

I kyrkan fick jag uppleva en fantastisk stund. Var nära till tårar flera gånger. Ljuvlig sång från studenter och studierektor samt tal och blomutdelning till oss arbetsterapeuter (för det är vi ju nu!). Därefter var det kramkalas och massa lycka till till hela klassen. Önskar alla allt gott.

Sedan väntade god mat på Ming Palace med mina nära och kära. Är så tacksam för att ni alla kom för att glädjas med mig. Kan inte tacka er nog för all uppvaktning, det betyder så mycket!
En riktig examenstårta väntade sedan på oss vid Tannefors slussar. Å vad jag njöt. Det fina området vid slussarna kan inte sluta att imponera på mig. Allt var så lyckat. När allas magar var mätta väntade en rundvandring i vår nya lägenhet. Den blev uppskattad och vi är så glada för att få flytta in där. När jag tackat mina kära så mycket jag kunnat var det dags att säga hej då. Tusen tack igen!








Examensdagen slutade inte där. I Linköping hölls hamnfestival så jag, Lars och Petter gjorde ett besök nere vid Kinda kanal. Massor med folk, öltält, restaurang, bra coverband, skratt och sång spred sig över vattnet. Vi njöt av öl, cider och vin i gröngräset vid vattenkanten långt in på natten. Bättre avrundning på en toppendag kunde det inte ha blivit. Jag är så lycklig!











1 kommentar:

tina sa...

ETT STORT GRATTIS TILL DIN EXAMEN!SKÖNT FÖRSTÅR JAG!LYCKA TILL MED NYA LYAN OCKSÅ SÅ SES VI PÅ TOR!


KRAMAR FRÅN MIG TILL DIG!