måndag, maj 28

Stress... *pust*

Oj, oj, oj... Nu har morgonens tentastress börjat lägga sig. Inte trodde jag att det skulle bli en sådan pressad morgon. Inte klokt vad 4,5 timmar kan gå fort. Patientfallet var en tjej med CP-skada och med grav utvecklingsstörning som skulle byta från särskola till daglig verksamhet. Nästan samma som i termin 4! Skrev som en galning och stressade ner till skolan precis på minuten (eller 2 minuter sen) för att presentera det muntligt. Det skriftliga var väl inget att hänga i granen så nu gäller det att hoppas på att talets gåva förde mig till godkänt. Har ingen aning om hur det gick så det är bara att vänta och se.
Var klar redan 13.15 men drog runt på biblioteket tills Elin var klar 15.15. Därefter avnjöt vi en välförtjänt lunch på Steve´s Coffee. Det smakade riktigt bra så vi satt där länge och pratade ut om dagens bravader.
Lars jobbar kväll och ska spendera resten av den hos en kompis. Jag får tillfälle att sträcka ut mig i soffan och bara koppla av. Efter all psykisk press kommer jag säkert att somna bums.

Tyvärr är inte pressen över än. Nästa måndag är det dags igen så imorgon är det bara att ta tag i nästa uppgift. Pust...

3 kommentarer:

Elin sa...

hej gumman.
klart du fixade uppgiften...det tror jag! och nästa vecka går det säkert lika galant.
skönt och beta av det sista nu va?!

Ha de fint vännen...kramar/elin

ANGELICA sa...

hej gumman! Hur gick det i måndags?? Känner jag dig rätt så gick det finfint! Har inga planer på storstaden idag tyvärr, blir bara en sväng till vby! Henrik har iof pratat om att han vill åka o handla snart men vi har inte bestämt nåt överhuvudtaget, så kan inte lova nåt. Tänkte om vi kanske åkte till helgen i så fall, men som sagt, det är inte alls säkert. Går ju skicka den om inte annat. Vi kan ju höras om det! Kramar!

tina sa...

puh de låter som du har fullt upp, men bra går de nog allt!Håller tummarna!
Vi hade de jättekul på balen så de va lyckat..mm klart du ska se lite bilder,din mailadress kanske ja kan få..? Jo ja har tackat ja till ky utbildningen i storebro som börjar i augusti, så ja hoppas de blir bra! Hade fint o lycka till!

Kram kram