torsdag, maj 31

Tapeter

Mitt i all tentapress ska det planeras inför flytt. Fick veta idag att alla rum utom köket ska renoveras vilket innebär en försenad inflytt. Har vi tur kan vi flytta in måndagen den 11 juni men då gäller det som sagt att ha tur. Dock innebär det att Madelene och Lars får en riktigt fräsch lägenhet! Blir alltså ett pressat schema även efter tentan då festivalen väntar den 14:e. Hade ju planerat att vara "klara" innan den. Renoveringen innebär såklart nya tapeter så vi satte oss idag för att se över vad vi ville ha. Vi var överens så detta blev resultatet (hall, sovrum). Längtar verkligen massor till vi får komma iordning!



Mycket annat har ordnats idag också så nåt tentaplugg har det inte blivit mycket av. Blir nattarbete som vanligt! Personbevis är ordnat så nu ska bara ansökan om examensbevis läggas på lådan och skickas in. Har även bokat bord nu inför kommande examensmiddag med familjen. Det kommer bli supergott! Frågan är bara var vi ska bege oss för att avnjuta efterrätten... har ju ingen lägenhet! Får bli Bosses härliga kulglass... hehehe... eller inte.

Som en parentes för att avsluta inlägget möttes jag av en förrvirrad hund inne i trappuppgången när jag kom hem idag. Den var glad men vilsen och följde mig ända upp i trappan. "Stackars liten" tänkte jag "var kommer du från?, vem tillhör du?". Jag ringde på dörren till en av boendeavdelningarna för att höra om de visste vems det var. En förvirrad dam öppnade. "Jag vet inte, fråga en våning upp." Det gjorde jag och där verkade hunden höra hemma. Märkligt vad folk är oansvariga. Den stackars lilla kan ju ha smitit ut genom ytterdörren eller vad som helst. Vissa borde verkligen inte ha djur.

En parentes som sagt så nu är det väl bäst att sätta fart med artikeltentan. Lång natt som sagt.

Hej då för den här gången

Inga kommentarer: