onsdag, maj 16

Det var det det

Så är praktikperioden slut och det är bara 3 veckor kvar som arbetsterapeutstudent! Hjälp! Sen är jag tydligen inne i vuxenlivet och ska ha fast jobb och inkomst. Hur ska det gå? Fick faktiskt en förfrågan om jobb till sommaren idag men den saken är ju redan klar. Kul bara att få frågan. Visar ju på att man satt sina spår. Hoppas det fortsätter så.

Var runt på stan idag för att hitta kläder till examensdagen. Inte det lättaste. Är inrutad på att köpa en knälång kjol som jag kan ha ett fint linne till så därför hittar jag inget annat heller. Slutade med att jag köpte vita shorts, grönt linne och purpurfärgad piké på H&M! Får leta vidare en annan dag... Gick runt bland stadens restauranger också för att hitta ett lämpligt ställe att avnjuta examensmiddagen med familjen på. Hittade nog ett passande ställe, men det vill jag ju inte avslöja här. På min vandring konstaterade jag iaf att många satt och njöt av solen på uteserveringarna. Jag vill också bara slappa av och sitta lugnt och äta en lunch där. En annan dag...

Helgen avslutas nu med 3 dagar av festival i Linköping för studenter över hela landet. Tillställningen heter SOF och ska uppehålla mig kommande torsdag, fredag och lördags kvällar. På lördagen är den stora kårtegen vilken drar alla Linköpingsbor ur stugorna. Håller sig bara vädret blir det en kanonhelg med grillningar, vin, trevligt sällskap och så party förstås. Längtar efter att få dra på mig overallen igen!

Nu ska jag läsa lite mer uppsatser innan ögonen ger upp och inte låter mig läsa mera. Hörs nog näst efter helgens bravader. Kram så länge!

2 kommentarer:

Frida sa...

Ska bli kul att träffa dig snart gumman =)

Elin sa...

låter som du har fullt upp jämt jämt jämt...
hoppas allt är bra?? Länge sen!

Ha det prima..kramar/elin