tisdag, april 10

Påsken i bilder

Helgen har varit fullspäckad men helt fantaskisk. Totalt kan jag säga att jag iaf inte lämnde Hultsfred hungrig!








Byggde ihop en bokhylla hos mamma, vilket blev ett arbetspass mellan 14-24. Långfredagen gjorde verkligen skäl för sitt namn! Snyggt blev det till slut.

Pappa och jag hade en mysig förmiddagsshopping i Vimmerby på påskafton. Provade ut cykel som födelsedagspresent, köpte skor och rosa Björn Borgboxer! Sen blev det fika hos farmor och farfar. Tack för påskäggen! Kvällen bjöd på mys med Petra och icca, och lite bus och lek med Leia.









På påskdagen fick mamma och jag besök från Växjö. Det målades ägg som sedan nockades. Agnes och Ville i final med den lille Ville som vinnare! Mamma hade lagat supergod påskmat och mumsig efterrätt och tårta. Se så gott det ser ut!

Förutom mat så smälldes det flugor och firades födelsedagar. Tre kusiner som fyller år i april så det blev mycket paket. Jag fick 4 nya glas och en katong Aftereight.
Magen mådde som den förtjänade efter allt så icca fick ställa upp på en promenad. Hon sa inte nej så med Leia i kopplet begav vi oss ut. Dagen avslutades med att vinna 100 kr på Bingolottos uppesittarkväll! Inte illa tyckte jag.


Annandagen började med en ny promenad då icca, jag och Leia trotsade ruskvädret. Därefter väntade en middag hos pappa och Gunilla. Det smakade riktigt bra med kotletter efter all påskmat. Tog såklart lite kort också. Är vi inte lika?

Inga kommentarer: