onsdag, april 11

Operation

Nu har jag varit med om en första handoperation! Efter att de gröna
kläderna kommit på begav jag mig in i operationssalen. En man låg upplagd på operationsbordet och allt var sterilt och noga ordnat. Det var en Dupuytrens kontraktur som skulle åtgärdas så operationen gjordes blodfri. Tur var nog det. Den vita handen skars upp så fingrets sena kunde friläggas från den sträng som bildats. Min uppmärksamhet var konstant riktad mot handen i de 2 timmar som operationen tog. Det var verkligen spännande och riktigt lärorikt!

1 kommentar:

Elin sa...

hej vännen!
uhhh..vilka bilder du hade med idag. det där är verkligen inget för mig, operationer!!Men det verkar ju du fixa:)
Såg ut som du har haft en riktigt produktiv helg..hyllor och allt!hehe.
Ja, spinningen va kul...hoppas det blir något av det nu bara och att man har tiden för det! Va bara kul att de frågade...de hade haft "ögonen på mig"..hehe!
Men vi får höras snart...ni kommer väl hemmåt till Valborg? Vore kul.
Massa kramar/elin*