fredag, april 27

Mysdag!

Dagen startade med en timmes lång promenad längs stångån med musik i öronen. Med raska steg njöt jag av vårluften. Belönade mig sedan med en härligt god frukost i soffan. Fick ett ryck och cyklade till stan för att hitta en drop in så jag kunde bli klippt. Hade tur och fick den frisören jag önskade. Med en ny frisyr lämnade jag salongen. Hade tänkt åka hem och plugga men var tvungen att ta en runda på stan först! Rum hade fantastiskt fina möbler som skulle passa vår nya lya. Annars letade jag efter en vårjacka vilken som vanligt lyste med sin frånvaro. Väl hemma lagade jag mig en god laxmiddag med potatis och gröna ärtor. Satte mig sedan i solen och läste till Lars kom hem från jobbet. Vi hade planerat grillkväll på gräsområdet utanför så dit begav vi oss i gryningen. Med en engångsgrill och korv myste vi på filten. Du och Jag. Efterrätten fick bli en glass från kiosken runt hörnet. Kylan kom fort och vi blev tvugna att lämna vårt mys.










Verkar inte dröja länge till nästa grillkväll. Imorgon beger vi oss hemåt och då blir det en helg och en valborg vid sjön tillsammans med goda vänner och ett och annat glas vin. Längtar efter er! Men som sagt, var rädd om elden...

Inga kommentarer: