söndag, april 1

Älsklingen och jag

Vilken mysig helg vi har haft! Har njutit av varandras sällskap och solens stålar till fullo. Lördagen började i sporthallen för min del och tur var nog det med tanke på helgens frestelser. Sedan bar det av till Ikanohuset där vi skulle köpa skor och vårjacka. Det blev inget med det utan vi nöjde oss med årets första mjukglass i skolskenet. Lars anmälde sig till FC Ikano! Han ska göra succé i sommarens fotbollskorpserie. Därefter åkte vi hem för att slappa en stund innan pizzabagarna satte igång med kvällens projekt. Efter att ha samlat alla ingredienser ute i allrummet bakandes det för fullt. Vilka pizzor det blev, riktigt mums! Åt nog lite mer än vad vi hade behövt. Med fulla magar orkade vi inget annat än att flytta oss till soffan för att se film.

Söndagen fortsatte med strålande sol. Vi tog våra cyklar och följde Stångån bort till Tannefors slussar. Stannade på en bänk i solen på vägen dit och njöt av vårvädret. Det var fler än vi som tänkt samma sak då åkanten var fylld av människor. Det är så härligt! Väl vid slussarna fikade vi på nybakad kanelbulle och Mer. Vilket mys! Solens strålar fortsatte att skina på mig när vi kom hem. Jag öppnade upp vår franska balkong och satt där med en handkirurgibok i handen. Längtar efter att vi får balkong. Det tog emot att lämna solen för att sätta mig här. Men ibland måste man prioritera. Nu ska det nämligen skrivas jobbansökning och börjas på en studieuppgift.
Tanken är att jag och Lars ska vinna på Bingolotto ikväll så håll tummarna! hehehe

Inga kommentarer: