tisdag, april 3

Ensam...

Då har älsklingen lämnat landet för att fira påsk på andra sidan havet. Känns tomt redan nu så jag tröstar mig med innehållet i det påskägg jag fick av honom igår. Vi firade påsk lite för tidigt med kokade ägg som vi målade (trots vissa protester) och nockade. Viktigt att hålla på traditionerna menade jag. I skrivade stund har han inte kommit hem än men jag hoppas att han får det riktigt bra. Mycket som ska hinnas med på den veckan han är i Danmark. Hälsa på släkt och vänner, både se och spela fotboll, parta med kompisarna i Aalborg och så mysa hemma hos mamma och pappa. Antar att det blir mycke god mat (längtar efter oxköttet) och påskgodis också!

Själv är det praktik för hela slanten. Egna patienter nu så det är riktigt roligt. Var på besök på BRIVA idag. Lek inte med elden!
Har hunnit prova ut en hel del nya glasögon nu också så det blir svårt att välja. Ska samla ihop alla på torsdag för att ta med hem till Hultsfred över påsk. Många som ska tycka och tänka då. Å så va det klart att jag ska göra comeback på handbollsplanen! Kommer göra succé (inte) när HHF firar 35 år den 14:e april. Ska spela i hemvändarlaget som möter damlaget. Kommer inte gå så bra men kul ska det bli! Dagens matcher avslutas på hotellet med middag och fest med gamla lagkamrater. Ser riktigt fram emot den helgen!

Nu ska madde krypa ner i sängen som är alldeles kall och tom. Ingen att hålla om och trängas med i natt... eller de kommande 5 nätterna.

Inga kommentarer: