fredag, mars 30

Glasögon av alla de slag


Lars och jag har spenderat en härlig dag i Linköpings stad. Solen sken på oss och alla fikande människor som täckte uteserveringarna. Efter att inte använt glasögon sen det uppdagades att jag behövde, var det dags att hitta ett par snygga. Det blev till sist 3 stycken som får följa med hem till Hultsfred över påsk för att bli bedömda. Tänkte samla på mig ytterligare några par under veckan. Får bara inte bli för många att välja mellan. Lars provade istället solglasögon, vilka tydligen ska täcka hela ansiktet nu för tiden. Riktigt nyggt dock! På stan verkade det va tävling om vem som hade de största.
Shoppingturen slutade på nyöppnade, danska, Netto. Lars blev glad då han hittade Mälke pålägschokolade (läs danskt ä!) och Hustler energizer! Kunde känna sig lite som hemma för en stund. Det sjuka var att vi stoppades av en vakt på vägen in som såg till att det inte blev för mycke folk i affären. Inte varje dag man köar för att komma in i en matvarubutik! Inte för att det behövdes heller. Men billigt va det!
Eftermiddagen är uppbokad för jobbansökningar. Ingen rolig fredagssysselsättning men det måste ju göras. Senare blir det varma mackor och Let´s dance-final (om jag får för min andra hälft).

Trevlig kväll och helg

Inga kommentarer: