tisdag, april 2

Påsk och annat firande

Detta år lyckades våffeldagen och påsken hamna i samma vecka. Inte så lyckat för en gottegris som mig men å andra sidan kanske lika bra att samla ihop allt ätande på en gång :-)
Våffeldagen firades med pompa å ståt på jobbet. Vid lunch gick ett helt gäng med våffeljärn varma för att förse alla arbetsterapeut- och sjukgymnastmagar. De gick så varma att både proppen och internet la av i huset. Inte mycket till journalföring den eftermiddagen med andra ord! Men så gott och lyckat det blev. 












I helgen nu var det alltså påsk. Jag åkte hemåt Hultsfred på långfredagen och myste hela kvällen tillsammans med mamma. Vi bakade inför söndagens middag och slappade sedan i soffan fram till midnatt. 
På påskafton bjöds jag på middag hos pappa och Gunilla tillsammans med farmor. Lugn och stillsam dag men ack så perfekt. God mat och umgänge med dom man älskar är allt man behöver. Så glad för att krama om min älskade pappa som kämpar på med sin rehabträning. Blev stolt av att se de framsteg som ändå gjorts. Keep up, pappsi!




















Påskdagen inleddes med en massa styr i köket hos mamma. Ingen stress utan en lugn och skön förmiddag. Förberett och klart för att ta emot moster med familj och den lilla sötnosen Luna. Trots att jag inte träffat familjen på mycket länge var det den lilla duntussen som fick största uppmärksamheten till en början. Bara 12 veckor gammal charmerade hon oss alla. 




























Middagen inleddes med sedvanlig äggmålning och äggknäckartävling. Jag tyckte att jag lyckades riktigt bra med mitt ägg i år ;-) Mycket god mat och smarriga efterrätter blandades med uppdateringar om vardagens så händelser och upptåg. En trevlig dag sprang iväg och det gick alldeles för fort till vi var ensamma hemma igen. 

















Efter att ha ställt om klockan till sommartid verkar solen och vädret ha fattat att det ska vara vår istället för vinter och snö. Solen värmer härligt i ansiktet nu så jag passade på att sätta mig med näsan i vädret innan det var dags att åka hem igen på Annandagen. Äntligen!

Avslutade påsken med ett riktigt våffelkalas för mina underbara vänner Mia, Jörgen och Henke. Hemlagade våfflor med mängder av tilltugg. Mumma! Fick några fantastiska vårbuketter som nu förgyller mitt kök och välkomnar mig hem. 

 Nu är jag riktigt laddad inför en ny vecka, våren och allt vad det innebär. 

Inga kommentarer: