tisdag, april 23

Födelsedag

Vilken helg jag fick! Sällskap av Agnes både lördag och söndag då det var dags för svensexa för hennes blivande make Alfred. Hon önskade sova borta för att slippa ett gäng berusade killar drönandes in i lägenheten på lördagsnatten. 
Årets första riktiga kalasväder! Strålande sol både lördag och söndag :-) Agnes och jag tog bil och åkte på picknick på lördagen. Hamnade i en kohage där vi spenderade flera timmar i solen. Mumsade på sallad och hembakad banankaka, pratade om allt mellan himmel o jord och brände näsan ordentligt. Riktigt gutt hade vi tills dess vi fick sällskap av en orm (läs kopparödla då den hade ben...)!!! Panik utbröt och vi fick flytta filtarna. När vi var tillräckligt röda och vinden blåste kallare packade vi ihop. På kvällen sen lagade vi riktigt god lax med pressad potatis och så blev det soffan med TVhäng. Fick tvinga oss att vara vakna för upplösningen av Irene Huss. Somnade gott. 















Hipp Hipp Hurra!
Vaknade sedan upp till en fantastisk födelsedag. Paket på sängen dagen till ära! Vi klädde oss och åt frukosten på Frimurarhotellet. Riktigt smarrigt :-) Bara älskar hotellfrukost!
Tog oss en tur förbi Konsert&Kongress på vägen hem där sjukt många köade för att komma in på Idol-audition. Vi insåg att vi inte platsade där och fortsatte hemåt.
Fick hjälp av Agnes att baka rulltårta till födelsedagsfirandet på jobbet dagen därpå. Testade att ha Philiadelphiaost Marabou som fyllning och det gjorde succé. Dessutom ska det tilläggas att rulltårtan höll ihop när den rullades ihop!
















Det strålande vädret fortsatte hela dagen så vi satte oss vid Stångån och njöt med näsan i vädret. Följde sedan med Agnes på lägenhetsvisningar och så hann vi med en glass på Bosses dagen till ära :-)
Avslutande det uppskattande hänget med Agnes och fortsatte dyrkandet av solen för mig själv på min egen underbara balkong. Nu är snart balkongsäsongen här!


















Avslutade födelsedagen med ett BodyPumppass där jag uppvaktades av Mia, Henke och Jörgen med en turkos grill :-) Den ska invigas på Valborg. 
Somnade så nöjd, glad och tacksam... samt en aning röd i ansiktet. Då var man 28...


Firandet fortsatte på jobbet igår då min kära kollega Christer och jag bjöd på pangfrukost. Det som inte fanns att äta är inte värt att nämna ;-) Nämnas ska dock mitt resultat av rulltårtorna. De blev till supersöta bakelser med egenbakat havreflarn och strössel på toppen. Christer och jag råkar fylla på samma dag fast med 30 års skillnad! Vid 30 resp 60 blir det ett galet ståhej!!! Vi uppvaktades med sång och presenter. Härlig start på veckan. 












1 kommentar:

Fanny sa...

Du verkar ha haft en underbar helg och en mysig födelsedag gumman :) Härligt!