lördag, april 20

Vänner är livet!

Dålig närvaro här igen från min sida.

Förra helgen var jag hemma i Hultsfred för att få en hel lördag tillsammans med Anglica, Petra och lilla Vilmer. Blev inte riktigt som vi tänkt oss då lillpysen gick och blev dålig. Men för vår träffs skull gjorde det egentligen inte så mycket. Resultatet blev att vi istället var hemma hela dagen och fick riktigt möjlighet att umgås. Bjöds på paj till lunch och var sedan på Bambugården på kvällen och åt. Saknar verkligen dessa två vänner! Träffas alldeles för sällan. 




















På söndagen sen visade sig solen från sin bästa sida. Åt en härlig frukost tillsammans med mamma på hennes uteplats och satt sedan och gottade mig i en solstol några timmar. Hann till och med att få färg :-)
Lite smarrig färslimpa till lunch, en god efterrätt av påskens rester och sen vidare till pappa och Gunilla för att  hinna krama om dom. Fick en riktigt härlig stund där också så tiden bara sprang iväg. Blev avvinkad på perrongen och tog tåget tillbaka igen. Som vanligt en alldeles underbar helg på hemmaplan!

























Oftast blir det bara uppdateringar om vad helgerna har att erbjuda. Lever jag inte på vardagarna? Antar att livets vardag rullar på med jobb och träning. Dock inte lika intensiv träning som jag skulle önska. Har problem med vänster foten igen. Träffat sjukgymnast på Health Care nu tre gånger men vi kan inte identifiera vad som är fel. Överansträngning antagligen. Testat tejpning, laserbehandling och iläggssulor. Antar att det handlar om tålamod och att belasta i minsta möjliga utsträckning. Fokusera på annan träning; styrka, cykling och vattenträning. Usch och fy!

Men denna vecka har även vardagen haft något roligt att erbjuda! Agnes ska gifta sig så några tjejer från gymmet planerade en liten snällare möhippa för henne i onsdags. Hon jobbar också i Motala så jag överraskade henne på eftermiddagen med att hon faktiskt skulle sluta och åka med mig hem. Så blev det inte riktigt :-) Istället åkte vi till Bill & Bulls lekland där vi roade oss någon timma. Senare mötte vi upp de andra i Linköping för att äta och umgås på restaurang Aioli. Avslutade kvällen på StrandgatanTvå där vi bowlade och hade roligt. Att hennes blivande make sedan i perfekt tajming glider fram med bilen och hämtar upp henne kunde inte blivit mer lyckat. Toppenkväll med en härlig blivande brud!













Annat smått och gott från senaste veckorna är att jag gått och klippt mig. Hade tänkt försöka spara ut det till lite längre men jag stod inte ut! Testade ett nytt ställe i stan och blev helnöjd :-)
Sedan har jag klarat min licens från LesMills och kan nu titulera mig som GRITstrenght på riktigt! TjoHo!!!! Är tacksam för feedbacken också vilken visade på mycket positivt. Härligt.







Inga kommentarer: