måndag, september 24

Berg-o-dalbana i känslor

Denna vecka har varit den psykiskt tuffaste veckan i hela mitt liv tror jag. Pappa som skulle opereras för att byta ut två diskar mellan halskotorna visades sväva mellan liv och död. Massor av tankar har snurrat i huvudet och det ordspråk som säger att livet hänger på en skör tråd är verkligen så sant. Tänk vad en liten nervtråd kan spela roll för liv och funktion. De är visst först när livet står på spel som man inser vad livet faktiskt innebär. Som tur är lyckades läkarna rädda min älskade pappa och diskarna är nu utbytta. Vägen tillbaka är lång men så är vi fantastisk många som stöttar och älskar. Ge inte upp nu pappsi!

Berg-o-dalbana i känslor va det ja. Kom nyss hem från en heldag i sporthallen. Alla LesMills releaser skulle släppas varav jag höll i CXworx 8 och BodyAttack 78. Deltagarna var många och heltaggade. Vi inledde passen med en kortare teknikdel och sedan va det fullt ös från början till slut. Galet vad musik och glädje kan få oss människor att hoppa högt och de det där lilla extra. Inga begränsningar utan 110% hela vägen in i mål. Är stolt och nöjd efter dagens prestation. Jag älskar mitt extrajobb!
Kunde inte låta bli att träna lite till så ett BodyCombat-pass blev det också innan jag cyklade hem.

Övrigt i veckan har träningen sett ut som följer: (Mycket träning inför releaserna...)
Vecka 38
MåndagCXStep85 min
Tisdag
Onsdag
TorsdagBodyAttackCX85 min
FredagCXBodyAttack85 min
Lördag
SöndagCXBodyAttackBodyCombat140 min
395 min
6 t 30 min

Jag fortsätter på temat berg-och-dalbana i känslor för i fredags var det fokus på skratt och glädje. Lilla "attackgänget" (vi kommer nog alltid kallas så...) samlades för en spelkväll. Först åt vi smarrig tacopaj och till efterrätt en blåbärspaj med glass och vaniljsås. Sedan var det alltså dags att plocka fram alla sina talanger för vi skulle utmanas i både det ena och andra. Vi var alldeles fängslade i allt spelande så kvällen blev både natt och tidig morgon. La mig nog inte i sängen förren 03.30 :-) Grymt kul hade vi.
























Lördag och banan fortsätter neråt eller i alla fall i en liten nedförsbacke. Regn, regn och regn. Ensam och saknar någon att ligga i soffan med och kolla film. Slutar med att jag vid 13.00 sätter igång med att handla, laga mat, tvätta, dammsuga, slänga sopor, baka piroger och fixa kvällsmat. Kl. 21 hade jag kommit någorlunda till ro och kollade filmen Avatar till långt in på natten. 
Farligt likt receptet :-)
Farligt goda!











 

Påminner mig själv om vilken fantastisk familj, vilka härliga vänner och berikande bekanta jag har. Är så tacksam för er alla. Ta hand om och var rädda om er. Livet hänger på en skör tråd!

Inga kommentarer: