tisdag, juli 10

Kvalitetstid

De senaste dagarna har jag verkligen prioriterat kvalitetstid med mig själv och med mina härliga vänner som finns omkring mig.
Söndags morgon låg jag länge i sängen och bara läste och läste. Livet jag har levt med de uppdiktade personerna i Sandhamn är över för den här gången. Sedan fortsatte det med en riktigt söndagssöndag. Jag satte igång ett bullbak där jag bakade bullarna i långpanna. Fantastiskt smidigt och enkelt. Blev till 20 stora och smarriga godsaker. De provsmakades dock inte förän på picknicken dagen därpå.
Framåt kvällen träffade jag Elin. Vi tog en kvällsfika på Chocolata och efter gick vi på bio och såg snövit. Perfekt avslutning på en perfekt dag!
Igår startade jag dagen med en joggingtur, eller snarare jogging och walkning-tur. Mina knän är helt värdelösa och har visst bestämt sig för att de inte ska springa någonstans. Känningarna kom snabbt så jag fick varva jogg med promenad. Hade iaf gett mig tusan på att ta mig runt hela Stångåvarvet. Kom hem galet svettig i det klibbvarma vädret och la mig o solade på gården. Fick sällskap av den nyfunna grannen Linda och vi gjorde senare en jämförelse av våra spegelvända planlösningar till lägenheter!
Medan jag låg i gräset fick jag sällskap av både mamma och saknade vännen Hanna genom telefonluren.

Dagen fortsatte med att Mathilda och underbart söta Linus kom och hämtade mig. Vi hade packat med oss picknick (varav de bakade bullarna) och åkte till en sjö vid Bjärka Säby kyrka. Fick en fantastiskt härlig dag tillsammans. Länge sen vi fick egen kvalitetstid och Linus lyste ikapp med solen. Ett dopp eller två blev det också.












Trots mitt knä gav jag mig på bodypump på kvällen. Höll igen på benlåtarna och öste på vikter på resten istället. Kändes skönt att pressa kroppen lite igen. Blir inte mycket av den varan på sommaren annars...
Efter en dusch och snabb tillpiffning träffade jag Fanny på stan. Vi åt en smarrig middag på The Legends sportsbar och pratade, pratade och pratade. Härliga kväll! Vi konstaterade att sommaren får kosta och smaka gott :-)

Idag är värdet skit så jag satte igång ytterliggare en sats bulldeg! Nu doftar det alltså härligt gott med nybakade kladdbullar igen. Ska nog boka en resa till varmare breddgrader för denna Sverige-sommar verkar inte hålla någon speciellt hög väderklass!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej madde.

De boller du har bagt ser bare rigtig gode ud. Ved du hvor jeg kan finde en opskrift.

Håber du har det godt.

Knus Lotte