måndag, juni 11

Homestyling

Efter lördagens fysiska utmaning vaknade jag på söndagen med värk i varje del av kroppen! Blev ändå en alldeles fantastisk dag. Följde med Mia till Tornby för att hon skulle handla men slutade med att jag handlade mer :-) Gjorde inköp för att senare under dagen kunna piffa till balkongen.
Vi åt en god lunch och stressade sedan tillbaka till SF Bio. Såg Hunger Games på rena matinétiden. Jag hade inga förväntningar på filmen då jag knappt visste vad det va vi skulle se men blev riktigt positivt överraskad. Superbra!
Hem till sedvanlig tvättstuga på söndagskvällen och så homestylingen på balkongen. Jag skurade av möblerna så gott jag kunde från allt pollen, planterade blommor i balkonglådan, piffade med matta, filtar och tände ljus. Blev så fint och mysigt att jag nästan fick rysningar i kroppen. Kröp upp i ena hörnet en stund och bara njöt av stunden.










Fortsatte sena natten med att städa badrummet. Nytt draperi sattes upp för att matcha mattan :-) Hade varken TV eller musik på under hela kvällen. Bara lyssnade till regnet utanför balkongen. Rofyllt. Insåg samtidigt att det inte regnar in en endaste droppe på golvet, i blomlådan eller på möblerna trots att det värkte ner! 

Men så handlar ju inte livet bara om det materiella. Spelar egentligen ingen roll hur mysig balkong jag har eller hur fint draperi jag köpt när det inte finns någon här att dela det med...

Inga kommentarer: