onsdag, mars 28

Sjukling

Ibland förstår jag mig inte på min kropp. Men efter vidare eftertanke inser jag att den reagerar helt rätt.

Helgen var helt fantastisk med det underbara vädret jag bloggade om i förra inlägget och på söndagen fortsatte det. Satt på en bänk utanför sporthallen och gassade iklädd endast linne och solen verkligen värmde mig. Körde BodyAttack-releasen med bravur och maxade kroppen i sporthallens motionssal. Lyckorus efteråt eftersom henke och jag gjorde det så bra!
Fortsatte söndagen med att njuta på balkongen och sedan fira våffeldagen med mina underbara vänner. Med fyra våffelplattor igång samtidigt och en smet som räckte till en hel armé mumsade vi dessa godsaker till långt inpå kvällen.







Mitt i allt skulle vi ställa om klockan till sommartid och förlora en timmas sömn. Jag lyckades förlora två eftersom jag ställde om klockan manuellt samtidigt som den ställde om sig automatiskt! Vaknade på måndagen med förkylning och kände mig riktigt tung i hela kroppen. Kämpade mig igenom arbetsdagen inlindad i en filt då jag frös så. Kom hem med feber, frossa, värk i varenda muskel och förkylning.

Stannade hemma från jobbet igår och jag är hemma även idag. Förkylning, nysningar och spring till toan för att snyta mig hela tiden :(

I söndags kände jag mig i toppform och kroppen var helt på min sida. Vaknar på måndagen och känslan är precis tvärt om. För mycket träning, förfrysigt mig, för lite sömn, dålig kost?? Antar att det blivit för mycket på en gång och kroppen ser sin begränsning. Reagerar med att bli sjuk för att jag ska stanna upp och ta det lugnt. Inte så konstigt egentligen.

Medan jag gått ensam här hemma har jag insett hur mycket jag älskar mig lägenhet. Känner att jag verkligen kommer hem när jag kliver in i hallen och i övrigt är den så ljus och härlig. Längtar efter att piffa till balkongen med snygga och praktiska möbler så man kan njuta av både frukost och kvällsmat där.

Nu ska jag bara se till att bli frisk så fort som möjligt. Väntar ju massa annat kul framöver!

1 kommentar:

Björn-hemma med feber sa...

Lugn! Det kan visst hända den bästa...

Shit happens (och inte något ont som inte har något gott med sig - MacGyver på TV).

Krya på dig!

/Detroniserad iron man