lördag, januari 14

Vecka 2

Så sitter jag här igen. Blir nästan en vecka mellan varje inlägg men så är det. Alldeles för mycket som händer i veckorna att jag inte prioriterar datorn kvällstid.
Måste berätta om nåt spännande som hände i onsdags. Jag och Johanna hade bestämt oss för att besöka en utländsk butik som ligger på hörnet vid mig för att enbart handla ingridienser där till en middag. Vi tittade runt bland hyllorna och tog fasta på några pitabröd. Behövde ju något till. Frågade en kvinna i butiken vad hon rekommenderade oss att testa och köpa. Slutade med att vi kom hem med en konservburk innehållande örtgryta med bönor, pitabröd, yoghurtbollar, stor påse malda frö och en märklig frukt.


Vi värmde grytan och fixade tillbehören, dukade fint och satte oss för att äta. Jag tog en sked av grytan och fick ansiktet ihopskrynklat som ett russin! Tog en sked till men ställde sedan skålen åt sidan. Johanna åt upp hela sin skål men resten hamnade i sopptunnan! Fortsatte med att bre yoghurtbollar på brödet och strö frön över. Kändes hoppfullt men inte... Inga mer bollar och frön för mig! Inte ens frukten va helt i min smak.
Stackars Johanna som kört hårt cykelpass innan var ju tvungen att få mat i sig! Slutade med att jag kokade ägg, plockade fram keso, ost, tomater och skinkost på tub. Tacka vet jag svensk hederlig mat!!! Vårt försök till en iransk kulturmåltid slutade med fiasko :) I efterhand kan jag inte annat än skratta åt eländet!

Angående mat så är äntligen mitt älskade program Sveriges Mästerkock igång igen på TV. Följer det slaviskt och är så tacksam för sändningstiden på onsdagar framöver :) Blir så imponerad över deras kreativitet och skaparglädje.
Ett annat program som imponerar på mig är Biggest Looser Sverige. Sjukt hur kroppen har förmåga att kämpa och göra sådana enorma förändringar. Med en galet stark vilja och rätt stöd kan man göra vad som helst. Jag blir själv galet pepp när jag sitter och tittar på det! Trots mina få kilo i jämförelse med deras har jag bestämt mig för att riktigt komma i form! Rätt mat och träning is da shit!!!
På tal om det ska jag dansa i två timmar i dag. Medley ordnar stort arrangemang där en av Sveriges populäraste Zumbainstruktör kommer och kör ett pass i sporthallens stora sal. Detta innebär att vi är över 200 per som ska skaka rumpa tillsammans med Jorge Mix! Efter det blir det en timma House Afro med Katrin Strandberg. Ser fram emot att uppleva dans- och träningsglädje när den är som bäst! Massor av vänner omkring mig som älskar samma saker som jag :)

Trevlig helg till er alla där ute i cyber space!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såna där bollar och frön brukade din farfar hänga ut till fåglarna på vintern. Prova kroppkakor eller raggor nästa gång!
Kram Pappa

Lene sa...

Hvor ville jeg ønske at du boede lige her så du kunne være min personlige træner til Åbybros biggest looser. Jeg trænger til at komme af med nogle kilo og stramme kroppen op.

Madde sa...

Men Lene! Ingen biggest looser där inte!!!! Vet att du gjorde att grymt jobb tidigare så jag vet att du klarar det på egen hand. Har sett att du redan börjat bra. Sund kost o mycke motion är melodin:-)
Saknar dig! Hälsa hem o va rädda om er.

Pappa: önskar du kom hit o lagade dina goda raggor en dag!