lördag, januari 7

2012

2012 - ett nytt år med nya utmaningar!

Lägenheten jag bor i är äntligen min egen så den har börjat inredas ordentligt så smått. Har turen att omge mig med fantastiska vänner som ställer upp och hjälper mig. Julen är nedpackad och mina lila prylar har hittat sina platser igen. Köket har fått ett köksbord och lampa. Planer framöver är att måla och fixa i klädkammaren, flytta runt och köpa nytt till hallen, hänga upp tavlor och tavellister på väggarna samt fiffa till med lite detaljer här och där. Bör surfa runt efter "fixa-hemma-själv-tips", har inte riktigt koll på det där med spackel och grejs...















Precis i slutet av förra året tittade ett litet barn fram och såg för första gången dagens ljus. Linus heter han och är son till Matilda och Jonas. Stort grattis till det största som kan hända i livet! 2012 kommer innebära stora förändringar men ett år med massor av lycka och kärlek. Jag var inte sen med att hälsa på och grattulera. Fick hålla det lilla livet som inte vägde många kilon. Vilken fin liten kille. Lycka till i stora vida världen.

Hittade tillbaka till jobbet några dagar mellan nyår och trettondagshelgen men nu sitter jag här och är skönt ledig igen. Prioriterar mina lediga stunder med träning och ska göra så även idag. BodyPump står på schemat om bara några timmar.
Annars försöker jag också hitta tillbaka till lite sundare vanor. Blev galet frosseri i allt sött, fett och läskande från tidigt i december. Nu få det räcka med att äta gottiga saker till helgen. Helt kan man ju inte sluta upp... Det handlar om att välja bort frestelserna på jobbet och hitta tillbaka till vettiga luncher och mellanmål. Började förträffligt denna dag med omelett på två ägg, vatten, salt och riven ost tillsammans med smoothie på mjölk, (halv) banan och blandade frysta bär.


2012- here I come!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har det!
Vilka fantastiska vänner du har som hjälper dig så mycket!
Kram Pappa!

Mickan sa...

Vilken liten sötknopp han var!

Kul att få fixa och dona som man vill i sitt hem. Hoppas du haft en fin start på det här året. Kram!